Тут провели щорічне вибіркове дослідження. Кажуть, товари, що продаються у магазинах та на шкільних базарах, не завжди мають маркування. Тому склад продукції для покупців часто таємниця.

“До цієї продукції в комплект входять шпильки, голки, що, безсумнівно, є небезпечним предметом для дітей, але в даному випадку продукція не супроводжувалася таким попереджувальним написом. Картинки з піску - тут було виявлено перевищення свинцю, що теж не допустимо, відповідно до стандартів”, - каже начальник центру сертифікації іграшок ДП "Укрметртестстандарт" Наталя Казанцева.

На одязі, переконують фахівці, маркування є, та воно - не відповідає дійсності. Склад товару перевіряють у спеціальній лабораторії. До прикладу, сорочка замість 70% написаних на етикетці натуральних волокон містить лише 35. Такі ситуації далеко не поодинокі.

“І піджаки, і сарафанчики, і штани для дітей - підкладка виготовлена повністю із синтетичних волокон. Підкладка - це та тканина, яка торкається тіла тканини - згідно з нормативною документацією, взагалі не дозволяється використання синтетичних тканин”, - зауважила начальник лабораторії аналітичних досліджень і випробувань продукції ДП "Укрметртестстандарт" Галина Некрашевич.

Шкільні рюкзаки не мають світловідбиваючих елементів. Однак ні за це, ні за інші порушення, кажуть експерти, відповідальності виробники та продавці можуть узагалі не понести. Все - через новий закон про ринковий нагляд.

“Цим законом відмінений декрет Кабінету Міністрів про державний нагляд за дотриманням норм, стандартів і правил. Державні інспектори “Держспоживстандарту” України, які в минулому могли прийти на підприємство і перевірити стан виробництва, якість та безпечність продукції, вже більше цього робити не будуть”, - сказав перший заступник гендиректора ДП "Укрметртестстандарт" Віктор Ример.

Свої дослідження контролююча організація жодній із структур, яка могла б оштрафувати порушників, не передасть. Тому що - нові виконавчі органи поки лише вивчають свої обов’язки. Тож, перефразовуючи, здоров’я покупців залежить від самих покупців.