Пакет антикорупційних законів

– На виконання цих законів мала би бути розроблена відповідна антикорупційна програма. В ній мало би бути чітко зазначено показники результатів, яких має досягнути антикорупційна політика шляхом створення Антикорупційного бюро.

Але головна проблема в тому, що політики орієнтуються на сам процес, а платників податків цікавить результат. Оцінити його можна через такі показники, як довіра до влади, до правоохоронної і судової систем. Кожний громадянин має знати наскільки ефективно держава впливає на рівень корупції через відповідний елемент впливу.

Результати боротьби з корупцією

– Будь-яка політична сила буде робити вигляд, що вона бореться з корупцією. Поки що є процес боротьби з корупцією, але немає ні кардинальних змін, ні суттєвих зрушень, які нам обіцяли. Якщо порівняти зовнішні показники оцінювання, то ситуація з корупцією за цей рік не дуже змінилась.

Політична корупція

– Політична корупція існує тому, що виборчі програми політиків не чіткі. ЇЇ можна буде подолати тільки тоді, коли політичні сили будуть чітко формулювати свої обіцянки. Таким чином результат їхньої діяльності можна буде виміряти. Найкращий інструмент для контролю політиків – це пропорційна система з відкритими партійними списками. Це дасть можливість створити дійсно відповідальних політиків, які залежать від громадської думки та своїх виборців.

Про правила гри на місцевих виборах

– Якщо буде діяти пропорційна система з відкритими списками і буде державне фінансування партій, тоді є велика вірогідність, що ці вибори будуть чесними та відкритими. Громадянам потрібно вміти оцінювати те, що їм обіцяють. Політичні сили повинні мати чіткі програми і вимірювальні результати, аби виборець міг прийняти рішення опираючись не на рекламу на білбордах, а на обов'язки, які політики візьмуть на себе.