Про це повідомив Перший заступник Глави Адміністрації Президента України Віталій Ковальчук, коментуючи Прийняті та підписані Президентом закони "Про засади державної регіональної політики" та "Про добровільне об’єднання територіальних громад".

Перший закон визначає нові пріоритети розвитку регіонів, серед яких ефективне використання внутрішнього потенціалу регіонів, стимулювання та підтримка місцевих ініціатив, скорочення розриву між рівнем життя людей у різних регіонах, підвищення конкурентоспроможності регіонів. Закон визначає, що, окрім Державної стратегії регіонального розвитку України, кожен регіон повинен мати власну семирічну стратегію розвитку. Стратегії розроблятимуть місцеві ОДА.

Читайте також: 100 днів влади: вгору по ескалатору, що їде вниз

Закон "Про добровільне об’єднання територіальних громад" визначає конкретний механізм добровільного об’єднання територіальних громад, якого раніше не існувало.

Відтепер, щоб об’єднатися у громаду, громадяни мають внести відповідну пропозицію на розгляд міського або селищного голови. Після завершення громадського обговорення пропозицію має схвалити місцева рада. Далі голова ради надсилає пропозицію про об’єднання голові суміжної громади — і процедура повторюється. Коли всі ради міст або селищ, що хочуть об’єднатися, приймають відповідні рішення, створюється спільна робоча група, яка готує проекти рішень про добровільне об’єднання територіальних громад. Проекти мають пройти громадські слухання та отримати схвалення від місцевої ради. Останніми ухвалити їх мають відповідні обласні ради.

Читайте також: Сироїд: Загравання з "особливим статусом" окупованих територій — принизливе для українців

Добровільне об’єднання територіальних громад отримуватиме конкретну державну підтримку, в тому числі й фінансову, у вигляді субвенцій на формування інфраструктури, які визначаються державним бюджетом.

Крім того, законом запроваджується інститут старост. Староста обирається у селах та селищах рішенням місцевої ради на термін її повноважень та представляє інтереси мешканців села у виконавчому органі місцевої ради об’єднаної територіальної громади. Він також бере участь у підготовці бюджету територіальної громади в частині, що стосується фінансування програм на території відповідного селища.