Колись прихильники цього виду спорту виготовляли крилаті копії власноруч. Нині це не обов’язково: пілоти часто купують зроблені на заводі моделі. Але для перемог їх треба як слід налаштувати.

“Налаштування моделі може зайняти навіть рік. Тому що це все настільки делікатно робиться під пілота, там один градус установки крила на багато дуже впливає. І спочатку налаштовують поверхово, щоб воно літало, потім пілот починає літати, виступати на змаганнях, і поступово він розуміє, що він хоче від моделі, і налаштовує її”, - розповідає майстер спорту (Київ) Юрій Роговий.

Та найвищим класом у авіамоделізмі вважаються моделі власного виготовлення, які до найменших дрібниць повторюють конструкцію своїх прототипів. Судді оглядають точні копії дуже прискіпливо, оцінюючи, чи всі деталі оригіналу відтворив автор. Від моделі арбітри вимагають найголовнішого…

“Правдоподібного виготовлення, яке, наприклад, можна здалеку сплутати з сьогоднішнім. Не відрізнити, практично. За цими критеріями і дається оцінка: вигляд згори, вигляд збоку, вигляд спереду. Будь-яка деталь, будь-яка річ проглядається й оцінюється щодо справжнього літака”, - каже суддя міжнародної категорії (Вінниця) Леонід Химич.

У першокласній копії літака навіть пілот за штурвалом має виглядати, як живий. Тому у кабінах сидять дуже реалістичні ляльки-авіатори. Змагання кращих авіамоделістів України стартували успішно. Рев моторчиків у небі та мінімум аварій. Хіба що деякі повітряні аси не встигали гальмувати при посадці і заїжджали у бур’яни обабіч злітної смуги.