Про стосунки Порошенка і Коломойського

— Знаючи історію стосунків Коломойського та Порошенка у 1990-ті роки, ніколи не назву їхні стосунки дружніми.

Я не розумію, чому Адміністрація Президента боїться щось підтвердити. Коломойський впливова людина в Україні? Я не бачу проблеми в тому, що влада зустрічається із такими людьми. Інша справа, що влада повинна розповідати, про що йшлося на таких зустрічах.

— Можливо, розумний і хитрий Коломойський просто вирішив змінити політику "1+1" щодо персони Порошенка, аби породити якісь міфи про домовленості із Президентом.

Чи стане "Порошенко-бізнесмен" "Порошенком-президентом"

— Якщо він ставиться до країни, як до власного бізнесу, який він хоче збільшити, то я не бачу в цьому проблеми. Якщо він займається бізнесом, будучи на посаді, це дуже погано.

Я знаю точно, що Порошенко дуже амбітний Президент. Знаю, що він хоче увійти в історію, як позитивний Президент України. Не маю сумнівів, що він хоче бути "Петром Першим", який прорубує вікно в Європу.

— Я гадаю, що "офшорний скандал" повинен коментувати не Президент, а компанія. Roshen повинна розкрити своїх акціонерів, усе прокоментувати.

Про Арсенія Яценюка як політика та прем'єра

— Арсеній Яценюк все ще залишається "молодим політиком". Є багато ситуацій, в яких він неправильно вчиняє. У мене відчуття, що Арсеній Петрович не до кінця розуміє, що відбувається в країні. У мене склалася думка, що його не люблять.

Я не голосував за відставку Яценюка. Уявіть, якби ми його звільнили: він би не ходив на роботу. Я не знаю, який був би курс, адже це була б повна дестабілізація країни. Із радістю росіяни писали б про ситуацію в країні.

— Чіткої позиції щодо кандидатури прем'єра не було. Яресько була в спектрі ймовірних осіб. Були обговорення із Бальцеровичем.

Сьогодні ми знаємо, що є конкретна кандидатура прем'єра — Гройсмана, і Президент готовий взяти на себе відповідальність за ситуацію в країні. Той склад Кабінету Міністрів, який демонструють, близький до обговорюваного.

— У нас у країни є два виходи: або ми вибираємо нового прем'єра, або ми йдемо на парламентські вибори. Залишити нинішнього неможливо.

Усе залежить від Арсенія Петровича. Або ми зберігаємо стабільність у країні, і Яценюк йде. Або Арсеній Петрович тримається за крісло. Неясно, до чого ця ситуація може призвести. Куди він піде, я не знаю. Але я підтримую подання Ляшка стосовно того, аби депутат міг поєднувати свою роботу із міністерським кріслом.

Про нову коаліцію

— Я ставив питання керівникам фракцій "Самопоміч" і "Батьківщина": "Чому, якщо ми виступаємо за євроінтеграцію, ми не можемо домовитися один з одним?" Коли була коаліція БЮТ у 226 депутатів, була ідеологічна різниця в парламенті між депутатами. А зараз такого немає.

Коли обговорювали питання підтримки коаліції із "Самопоміччю", я не розумів, у чому буде підтримка парламентської більшості, якщо Єгор Соболєв виступатиме проти дій Президента. Але сварки з Єгором в мене не було.

— Насправді у коаліції де-юре сьогодні 235 чоловік. Депутати могли вийти із фракції, але вони залишилися в коаліції. Разом із "Народним фронтом" у нас 222 депутати. До нас "зайдуть" нові депутати. Тож я думаю, що коаліція буде в районі 228 чоловік.

— Юлія Володимирівна просто дивиться на рейтинги. Їй потрібні вибори, аби було не 18 депутатів у її фракції, а, скажімо, 25. Але ціна виборів для країни буде жахливою.

Про прем'єра Гройсмана

— Коли ми обговорювали Яценюка на фракції, я сказав, що якщо новий прем'єр-міністр повністю змінить політику в країні, то я погоджуся із тим, що голова Кабміну може оголосити дефолт.

Під кандидатуру Гройсмана є голоси, якщо є воля "Народного фронту". Але волі "Народного фронту" для створення нової коаліції немає.

Про нового голову Адміністрації Президента та Ложкіна

— Зі мною ніхто переговорів не проводив. Чи буде Борис Ложкін працювати в Кабміні, чи залишиться на посаді в Адміністрації Президента — я не знаю.

Судити про те, чи Ложкін є ефективним головою Адміністрації Президента, можна за декількому факторами. Мало було скандалів довкола його імені. Також можна про це говорити за тим, як відбувається керівництво президентською вертикаллю влади. У стані війни, на мою думку, воно повинно бути дещо жорсткішим.

— Я до сих пір вважаю, що Роман Безсмертний на посаді голови Адміністрації Президента був би ефективним і для Президента, і для країни.

Читайте також: Порошенкові просто могли сказати не коментувати продаж бізнесу

Про нового генпрокурора

Які шанси в Юрія Луценка стати новим генеральним прокурором, і чи є для нього голоса?

— Вацлав Гавел, коли будував "нову Чехію" поставив на чолі силових відомств людей, які сиділи у в'язниці, які постраждали від них. Вони повинні були зруйнувати цю систему.

— Я вважаю, що закон, який говорить, що генеральним прокурором може бути людина із досвідом роботи в прокуратурі не менше 10 років, треба міняти.

Гадаю, за Луценка проголосують 75%. Але треба спитати в нього, чи він погодиться.

Про реабілітацію Кононенка

— Якщо НАБУ нічого "не знайшла" на Кононенка, він повинен повернутися до фракції БПП першим заступником голови.

Про звинувачення Віталія Шабуніна щодо перешкоджання закупівлі ліків

Віталій Шабунін попросив поставити питання стосовно того, чому Олександр Третьяков та Гліб Загорій начебто перешкоджали прийняттю закону щодо передання державних закупівель ліків міжнародним організаціям.

— У пана Шабуніна — яскрава ознака снобізму. Він вважає, що його думка абсолютно домінує над усіма іншими. Така ж думка в мене стосовно Арсенія Яценюка.

Він говорить, що "всі питання ми вирішили за три дні" на перемовинах. Якщо ми їх вирішили за три дні, отже ми хотіли їх вирішити. Дай Бог, аби в цій країні сторони конфлікту могли вийти на компромісний законопроект за три дні.

— Мене попросили, аби я став співавтором закону (мене часто просять, аби я став співавтором). Я поставив під ним підпис, навіть не читаючи особливо. І коли на мене вилили багато бруду, я змушений був заглибитися в цей процес і самостійно стати учасником перемовин.

Ми підписали конкретний закон і ми зробили все, аби його прийняли за тиждень. За цим документом, брати участь у закупівлі ліків можуть "організації ООН та інші компанії". Європа визнала цей закон.

Читайте також: Якщо Гонтарева вела бізнес із росіянами, вона має піти у відставку