Нагадаємо, на офіційному сайті лоукосту з’явилося повідомлення про те, що Ryanair йде із України через недотримання раніше досягнутої угоди із Міністерством інфраструктури України та посадовцями аеропорту "Бориспіль".

Загалом про прихід Ryanair в Україну, небажання компанії працювати зі столичним аеропортом, та своє бачення того, що відбувається, міністр виклав у 12 пунктах.

1. Перемовини з Ryanair тривали понад 5 років. За президентства Януковича навіть мови не йшлося про те, що Ryanair зайде – йшлося про довгострокову перспективу.

Читайте також: Прощавай, Ryanair: які ще країни не змогли домовитися з лоукостом

2. Нам вдалося переконати Ryanair, що Україна змінилася, що "відкати" ніхто не вимагатиме, що умови для великого міжнародного бізнесу є – можна працювати чесно. Тільки приходьте.

3. Чому не "Жуляни"? "Жуляни" відмовили Ryanair. Про причини відмови – до справжніх власників аеропорту "Київ", вони мало чим відрізняються від причин, які зумовили поведінку Борисполя.

4. Регіональні аеропорти: половина не має повноцінної злітної смуги (як це в Одесі, наприклад), половина – терміналу (Гостомель). І чому пасажири мають літати не з Києва, якщо в "Борисполі" є два порожніх термінали? Аеропорт – державний, термінали збудовані за державні кошти, наразі вони не працюють, а сам аеропорт на утримання кожного з них витрачає близько 250 млн грн на рік. За словами Рябікіна, один термінал використовується для проведення культурних заходів, виставок тощо. Фуршети організовувати можна, літати –ні. Не занадто жирне місце для розваг.

Читайте також: Ryanair пішов – погано, але не смертельно, – експерт

5. Щодо умов Ryanair. Жоден великий світовий бізнес не буде займатися благодійністю в Україні. Бізнес звик заробляти. Саме тому Ryanair – найбільший і найдешевший перевізник Європи, бо всюди витискає максимальні умови для себе. "Бориспіль" не мав права їх розголошувати. Це перше. Розголошення відбулося цілеспрямовано, щоб Ryanair пішов, грюкнувши дверима.
Друге: Ryanair має базову угоду і додаткові. Саме в додаткових містилась значна частина вимог, які просто слід було обговорювати. Львів підписав базову угоду, всі щасливі. Це ж закон переговорів: кожна сторона, умовно, пише по 3 пункти, які є обов'язковими, і ще по 7, від яких можна відмовитися в процесі переговорів.
Третє: не буде дешевих ставок – не буде дешевих квитків. Аеропорт буде заробляти ще більше від нинішніх доходів за рахунок більшого пасажиропотоку і росту частки невіаційних доходів.

Читайте також: Чому Ryanair йде зі Львова: пояснення Садового

6. "Бориспіль" міг підписати базову угоду, яка не несла ніяких ризиків аеропорту. І початок був би.

7. Щодо публічності процесу. Що стосується ситуації навколо приходу Ryanair, то публічність – це був фактично єдиний шанс залучити їх до України. Інакше МАУ, інші діячі зробили б все, щоб Ryanair навіть не наблизився до України. Якщо був тиск на "Бориспіль", то він був публічним, через заяви у ЗМІ – щоб люди бачили і розуміли, хто і що відстоює.

Читайте також: Ryanair не вгодив: "Бориспіль" протягом трьох років робив знижки лише МАУ

8. Я переконаний, що Ryanair може бути в Україні. Питання в тому, що не може один міністр битися за це. Якщо в Україні є влада, то вона повинна бути. Не може бути такого, щоб директор "Борисполя" визначав, куди літати, а куди не літати втридорога українцям.

9. Я подаю Рябікіна на звільнення.

10. За своє крісло не тримаюся. Але і йти не збираюся. Йти треба, коли соромно, що щось не зробив. Я в цій ситуації зробив максимум. Ледь не за руку Рябікіна водив, ледь не примушував його їхати в Белфаст і домовлятися з Ryanair.

11. І наостанок. Ryanair – це як велика риба, яка живе тільки в чистій воді. Буде Ryanair – будуть і інші світові гіганти в Україні. Не буде – треба визнати, що наше середовище – це, радше, болото, в якому можна хлюпатися, але не можна жити. І яке всі намагатимуться оминати.

Читайте також: Страна, где МАУ выгодно, а Ryanair нет – обречена

12. Щойно прем'єр-міністр Володимир Гройсман провів нараду, на якій визначив, що переговори необхідно поновити і пообіцяв звернутися до НАБУ щодо оцінки ходу переговорів і причин їх зриву. Зі свого боку, готові надати свідчення щодо тиску приватної компанії на держслужбовців та погроз переслідування у випадку заходу Ryanair в Україну.

До слова, Україна має шанс таки підписати договір з Ryanair.