Свого часу магістраль стала не лише причиною економічного розвитку віддалених районів, але й шляхом смерті для мільйонів політичних в’язнів та репресованої інтелігенції. Ідея з’єднати два кінці імперії з’явилася ще наприкінці 19 століття. Найбільше цього будівництва чекали купці, втім було й чимало скептиків, що лякали гнилими болотами, дрімучою тайгою та лютими морозами.

Цар затвердив кошторис на рівні 350 мільйонів рублів золотом. І почалося. Масштабне будівництво відбувалося вручну — за допомогою сокир, пил та лопат. Тим не менше, щорічно прокладали близько 600 км залізничної колії. Таких темпів історія ще не знала. Залізничники постійно вербували нових робітників.

Читайте також: Славетний міст у Сан-Франциско збудували за проектом божевільного

Були періоди, коли на спорудження було залучено 80 тисяч людей. В умовах майже повного бездоріжжя, їм доводилося звозити на місце все, окрім лісу. Працювали у жахливих умовах, адже колії прокладали через широченні ріки та озера, території підвищеної заболоченості та навіть вічної мерзлоти.

Довелося висаджувати у повітря скелі та прокладати тунелі. Таким чином Транссибірська магістраль є ще й одним із найважчих будівництв світу. Колію спорудили всього за 22 роки і на момент запуску першого потяга фінальний кошторис становив півтора мільярда рублів. Якщо наважитися на найдовшу у світі залізничну мандрівку від Москви до Владивостока — доведеться пробути у потязі 6 днів та 2 години.