Від початку окупації одразу ж виникла проблема транспортного сполучення із півостровом. Автомобільні та залізничні шляхи пролягали через українську територію. Наприкінці ж минулого року Київ припинив сполучення із окупованою територією.

Кримчани зізнаються, що останнім часом побоюються їхати на материк. Але продовжують вірити у те, що зв’язок лишатиметься: їхні родичі живуть у різних українських містах.

Сьогодні основним шляхом потрапляння на півострів є паромна переправа через Керченську протоку. Але й тут є певні проблеми: багатокілометрові черги та затори, а також закриття сполучення через шторми.

За даними самопроголошеної влади Криму, проблему транспортного сполучення може вирішити лише міст через Керченську протоку. Про нього говорять роками, хоча російська влада сподівається звести міст наприкінці червня 2019 року. Мовляв, будівництво вже розпочато.

Представники морської транспортної галузі півострова вже заявили, що їхній бізнес в Криму під загрозою знищення. Через санкції до портів республіки не заходять судна.

Єдиний пасажирський аеропорт в Криму знаходиться в Сімферополі. Авіавузол обслуговує влітку близько 100 рейсів 18 компаній. Через міжнародні заборони польоти здійснюються тільки в російські міста, а рейси є збитковими.

Цього року сімферопольський аеропорт увійшов у п’ятірку найкращих у Росії за кількістю перевезених пасажирів. Утім, причина для цього банальна: це єдиний шлях до окупованого півострова без заторів.

Кримчани оцінюють транспортну галузь Криму як недосконалу та продовжують чекати на зведення Керченського мосту.

Окупований півострів не має шансів на реформу у сфері транспорту, вважає викладач кафедри Міського будівництва Київського національного університету будівництва та архітектури Дмитро Беспалов. Тому що економічні санкції та ізоляція країни-агресора не дозволить втілювати в життя передові технології у цій галузі.

Є сумніви, що європейські структури фінансуватимуть проекти в окупованому півострові. Очевидно, мова йтиме про російських донорів або інвесторів. Але вони також дуже часто кредитуються іноземними організаціями,
— розповів Дмитро Беспалов.

Реформа усієї транспортної галузі — те, про що мріє більшість українців. Ця сфера вимагає негайних перетворень, і в Києві найближчим часом вони стануться. Спочатку тут працюватимуть над новими маршрутами громадського транспорту. Наступний крок — пошук інвесторів для модернізації автопарків міста.

У транспортній інфраструктурі материкової України скоро почнуться ті процеси, про які більшість кримчан можуть лише мріяти.

Повний випуск програми "Крим. Реалії" дивіться тут.