Хоча суть Європротоколу - полегшити життя автовласників, - на практиці спрацьовує не завжди. Та й не всі водії радіють новаціям.

“Це нормально. Якщо приживеться, то буде добре. Для незначних ДТП - це нормально”, - каже водій Андрій.

В ДАІ кажуть, обидва водії повинні мати європротокол. Потрібно пересвідчитися, що жоден з них не напідпитку чи під дією ліків або наркотиків, і щоб під час аварії не постраждали люди. А найголовніше - автовласники мають дійти згоди щодо обставин ДТП.

“От в Києві, якщо взяти, то за добу приблизно трапляється біля 250-270 дорожньо-транспортних пригод, і приблизно 80% - це такі незначні ДТП, і тільки 20% є серйозними ДТП із потерпілими, де ми зобов'язані негайно реагувати. Тобто 80%, ну може менше трохи, можуть реально оформляти єврорапорти”, - каже начальник Центру безпеки дорожнього руху МВС України Сергій Будник.

Аби Європротокол "спрацював" і всі учасники ДТП отримали відшкодування, документ треба заповнити уважно, без правок та креслень. А ще треба "зіткнутися" на суму не більшу за 10 тисяч гривень.

“Якщо є якийсь сумнів або невпевненість, що збиток доходить до 10 тисяч гривень або він більший - треба визивати ДАІ. Знову ж таки в цьому довіднику, який отримує страхувальник, там розписані марки авто і вартість запчастин і ремонту по кожній марці для того, щоб людина могла подивитись у цей довідник і з'ясувати яка вартість буде відновлюваного ремонту як такого”, - каже президент Ліги страхових організацій Наталія Гудима.

В свою чергу юристи припускають, через малу правову обізнаність українських водіїв новий документ не приживеться, як і у країн-сусідів.

Нагадаємо, спрощена система врегулювання аварій - Європротокол - формально запрацювала в Україні з 19 вересня.