Про це повідомляє "Громадське".

Згідно з повідомленням, відкладення розгляду законопроекту Турчинов пояснив "необхідністю додаткових консультацій з нашими стратегічними партнерами".

Читайте також: Деокупація Донбасу може тривати 3-5 років, – Тука

Водночас чиновники та депутати, з якими спілкувалось видання припускають, що Верховна Рада розгляне документ восени, адже поточна сесія парламенту закінчується 14 липня, після чого народні депутати йдуть на канікули.

У проекті документу, що опинився у розпорядженні видання, відсутні перехідні положення, хоча вони є традиційними для тексту законопроекту.

Так, опублікований проект закону "Про особливості державної політики з відновлення державного суверенітету України над тимчасово окупованою територією Донецької та Луганської областей України".

На початку проекту закону вперше прописано, що Російська Федерація здійснює збройну агресію та окупувала території України. Таким чином, це перша спроба закріпити це на законодавчому рівні.

"Російська Федерація здійснює збройну агресію проти України та тимчасову окупацію частин її території за допомогою Збройних сил Російської Федерації", – мовиться в проекті.

У статті 1 проекту закону дається чітке визначення для тимчасово окупованих територій, а також перелік військових формувань, які контролюють цю територію.

"Сухопутна територія, в межах якої формування збройних сил Російської Федерації, незаконні збройні формування, що створені за сприяння Російської Федерації, підпорядковані, керовані, контрольовані та фінансовані нею, та окупаційна адміністрація РФ встановили і здійснюють владу", — мовиться в статті.

Згідно з текстом проекту, межі тимчасово окупованих територій визначає Міноборони України за поданням Генштабу Збройних сил. Також на окупованих територіях встановлюється особливий правовий режим.

У статті 2 проекту мовиться про документи та право власності на окупованій території. Зокрема, будь-які документи, рішення, які були видані на непідконтрольній території, є недійсними.

Також за людьми, незалежно від статусу переселенця, зберігається право власності на майно, яке залишилось на окупованих територіях. Так само право власності залишається і за державою.

"За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, які розташовані на тимчасово окупованих територіях, зберігається право власності на майно, у тому числі на нерухоме, включаючи земельні ділянки".

Стаття 4, в якій описується мета державної політики з відновлення суверенітету. Для цього пропонується:

— звільнити території та відновити конституційний лад;
— захистити права і свободи людей, які постраждали через російську агресію;

У статті 5 мовиться про саме забезпечення конституційного ладу:

"Державні органи використовують наявні можливості для захисту прав і свобод громадян України, які проживають на окупованих територіях".

Проте не вказується, які саме є для цього можливості.

Також зазначається, що треба "вживати вичерпних заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, стримування російської агресії".

В статті 6 мовиться про відновлення гуманітарних та культурних зв’язків з людьми, які живуть на окупованих територіях, також про надання гуманітарної та правової допомоги та про доступ до українських ЗМІ.

"Основою захисту прав і свобод громадян… є сприяння забезпеченню їх соціально-економічних потреб, відновленню гуманітарних і культурних зв’язків, доступу до українських засобів масової інформації, національних засобів юридичного захисту".