Як повідомив генеральний директор підприємства Ростислав Шурма у Facebook, невирішені проблеми із залізничним сполученням з непідконтрольною територією Донецької області негативно впливають на комбінат "Запоріжсталь".

"Традиційно ми використовували вапняки виключно українського виробництва. Але на даний момент через проблеми з вивезенням цієї сировини від нашого найважливішого постачальника – Комсомольського рудоуправління, ми змушені компенсувати ці обсяги поставками з-за кордону. Зокрема, у серпні частка імпортних вапняків у загальному балансі комбінату досягне 30%", – констатував гендиректор.

При цьому він уточнив, що меткомбінат щомісяця споживає більше 100 тисяч тонн вапняку.

"Імпортна сировина, з урахуванням логістичних витрат, у рази дорожча, ніж українська, що вкрай негативно впливає на собівартість нашої продукції і платіжний баланс України. Таким чином, через невирішені проблеми з поставками залізницею ми втрачаємо конкурентоспроможність, наші українські постачальники скорочують виробництво, ми нарощуємо імпорт сировини, якого достатньо в Україні", – зазначив Р.Шурма.

Топ-менеджер висловив надію на строкову реакцію з боку Кабміну, з урахуванням щоденного погіршення ситуації з транспортуванням вантажів залізницею, коментуючи пост глави комітету парламенту з питань промполітики та підприємництва Віктора Галасюка, у якому той звернувся в уряд з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств ГМК.

Як повідомлялося, В.Галасюк у понеділок звернувся до Кабміну з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств гірничо-металургійного комплексу країни з метою збільшення надходження валюти. В.Галасюк зазначив, що через проблеми з перевезенням вантажів "Укрзалізницею" метпідприємства страждають від дефіциту сировини і втрачають ринкові можливості і експортну виручку.

За його словами, через низку проблем в залізничній інфраструктурі, в тому числі дефіциту тяги, недостатнього забезпечення пальним, неефективної координації існуючих ресурсів "Укрзалізниці", країна недоотримує близько 1,8 млрд доларів валютної виручки від роботи гірничо-металургійного комплексу.

У свою чергу гендиректор Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча (ММК, Донецька обл.), що входить до групи "Метінвест", Юрій Зінченко у соцмережі Facebook подякував главі комітету Ради з промполітики за допомогу у вирішенні проблем галузі та маріупольських підприємств.

Раніше Ю.Зінченко відзначав, що метпідприємства недовиробляють металопродукцію і втрачають доходи, а держава податки і збори, через зберігаються проблем з транспортуванням сировини залізницею в сторону Маріуполя. При цьому "ситуація з поставками сировини залізничним транспортом стрімко погіршується".

"Поки надії на поліпшення обслуговування підприємств ГМК з боку "Укрзалізниці" залишаються тільки надіями. Наведу приклад ситуації з маріупольськими меткомбінатами. Середній пропуск вантажних складів по перегону Комиш-Зоря – Волноваха в сторону Маріуполя за 10 днів серпня склав близько 13 вантажних поїздів на добу (при мінімально необхідних 22 і давно обіцяних "Укрзалізницею" 16). Чисте недовиробництво чавуну (з урахуванням того, що більше чотирьох поїздів відвантажується з використанням морського транспорту із значним подорожчанням) – 60 тисяч тонн/міс", – констатував гендиректор, уточнюючи, що при збереженні поточної тенденції до кінця року меткомбінати в Маріуполі недовиробляють 350 тисяч тонн металопродукції на 120 млн доларів.

Відповідно, підприємства недоотримають доходи, скоротяться ресурси для підвищення зарплат співробітникам, відбудеться зниження відрахувань до бюджету Маріуполя і України.

Також повідомлялося, що об'єднання метпідприємств України "Укрметалургпром" (Дніпро) і Федерація металургів України (ФМУ) на початку серпня запропонували уряду оновлений перелік антикризових заходів для вирішення проблем гірничо-металургійного комплексу (ГМК).

"Запоріжсталь" – одне з найбільших промислових підприємств України, продукція якого широко відома і користується попитом у споживачів на внутрішньому ринку і в багатьох країнах світу. Спеціалізація – високоякісний сталевий г/к рулон, г/к лист, холоднокатаний лист, х/к рулон з вуглецевих і низьколегованих сталей, а також – сталева стрічка, чорна жерсть, гнутий профіль.

Основні споживачі – виробники зварних труб, підприємства автомобільного, транспортного, сільськогосподарського машинобудування, виробники виробів побутової техніки.

"Запоріжсталь" знаходиться в процесі інтеграції до групи "Метінвест", основними акціонерами якої є ЗАТ "Систем Кепітал Менеджмент" (71,24%) і група компаній "Смарт-холдинг" (23,76%).