Для багатьох жителів англійської столиці, заворушення у Лондоні стали справжнім снігом посеред літа: все відбувалося швидко, несподівано і дуже спонтанно. Але є люди, які вже давно передбачали подібний розвиток сценарію, бо бачили усі передумови до таких дій з боку агресивно настроєних соціальних груп. Подібний сценарій розігрували у піснях, на такий розвиток подій натякали сцени з фільмів і про подібний неспокій… навіть знімали реклами! Значить все було не настільки вже і спонтанно. Можливо, британській владі потрібно уважніше ставитись до ЗМІ та індустрії розваги – багато підказок заховано там. В рамках цього посту ми старались знайти все, що натякали на лондонські безпорядки, ще задовго до їх початку.

Пророчий кліп

Та музика, яку слухають у чорних районах Лондона, – це суміш британської електронної музики та американського хіп-хопу. Цей стиль отримав назву грайм – і балансує між гострою соціальною лірикою та піснями з відверто кримінальним характером. Немає нічого дивного, що виконавці цього жанру ненавидять поліцію, багатих британців і все, що, на їх думку, сприяє соціальній нерівності. Dizzee Rascal, один з королів лондонського грайму, ще задовго до початку сутичок у Лондоні зняв відео, де в символічній формі відобразив протистояння між агресивною молоддю, поліцейськими та заможними британцями. Дивно, що більшість сприйняло це, як просту музику, бо як показав час – цей кліп був пророчим.

Стрес по-французьки

У Франції масові заворушення стали уже звичними (що сьогодні в Парижі? Масові заворушення!) і тому вже ніхто не дивується цьому явищу і не робить з вуличних сутичок сенсацій – там вже з цим змирилися і навіть починають боротися. У одному зі своїх відео французька електронна група Justice – майже на сім хвилин показала вуличне насильство і агресивну поведінку радикальної молоді. Відео на трек "Stress" – дуже нагадує сьогоднішню ситуацію у Лондоні: неспокійна молодь, агресія заради агресії і капюшони на головах учасників заворушень. Хтозна, можливо, французькі музиканти бачили усі передумови до таких подій.

Заборонена реклама

Гігант індустрії моди бренд Levi’s в одній зі своїх реклам також показав щось дуже схоже на те, що зараз відбувається на вулицях Лондона та інших англійських міст. Рекламна кампанія, яка проводилась під слоганом: це твій час – була заборонена в Англії, адже її зміст був дуже агресивний і, на думку англійських можновладці, недопустимий для демонстрації в теперішній час. Ми, звичайно, даємо вам можливість самим переглянути цей ролик і зробити висновки.

Ось такі пророчі речі знаходять собі місце в сучасному мистецтві. Слідкуйте за ним!