Подорожуючи всередині країни, страховку українські туристи, зазвичай, не купують. Згідно з даними Української федерації убезпечення, лише 3% страхових платежів припадає на подорожі Україною, решта - страховки зовнішнього туризму.

Проте, розуміючи важливість безпеки, туристичні компанії разом зі страховиками готують зміни до Закону про туризм та розробляють нові страхові продукти. Так, наприклад, вже можна купити страховку “відмова від поїздки”.

“У разі, якщо хтось з родини захворів, або у разі, якщо подорожуючий їхав до аеропорту чи залізничного вокзалу, і в цей час потрапив у “корок”, наприклад, і запізнився на літак чи потяг, в цьому випадку може бути відмова від туристичної поїздки, у разі, якщо цей ризик застрахований, в цьому випадку, по такому застрахованому ризику, страховик поверне 100% вартості полісу”, - розповідає генеральний директор Української федерації убезпечення Галина Третьякова.

Туристичні компанії також вирішили страхувати свою відповідальність перед туристами у разі неможливості виконання своїх зобов’язань або банкрутства. Так, 20 туристичних компаній України, які контролюють 70% ринку, збільшили суми страхових виплат з 20 тис. євро до 100 тис. у зв’язку з припиненням діяльності туроператора.

“Якщо у страхову компанію надходить скарга від туриста, що у зв’язку з тим, що туроператор не може виконати свої зобов’язання, або готель виселяє туриста, або авіакомпанія відмовляє у зв’язку несплатою рахунку надати послугу авіаперевезення , тобто оце вже є визнанням страхового випадку і тут починає діяти вже страховий поліс добровільної відповідальності”, - каже член президії Асоціації лідерів турбізнесу України Тетяна Прокопенко.

Наразі таке страхування носить добровільний характер, але вже наступного року фахівці сподіваються врегулювати це питання на законодавчому рівні.

“До Нового року той пакет поправок і рекомендацій, який ми сформували і відправили, почують, розглянуть, і я думаю, що в 2012 році він буде прийнятий однозначно”, - сподівається директор "Туртесс Тревел" Олександр Новіковський.

Водночас іноземні фахівці щиро здивовані тим, що Україна досі не має сучасного законодавства у сфері туристичного бізнесу і тим, що українці не знають свої права. У світовій же практиці туроператор зобов’язаний надати вичерпну інформацію туристу до підписання договору, що дає можливість клієнту вимагати відповідного сервісу у разі виникнення проблем.

“Турист на місці скаржиться представнику туроператора, якщо представник не вирішує питання або вирішує не так, як він хоче, то коли він повертається додому, він звертається до оператора і вимагає відшкодувати матеріальний збиток”, - каже президент Литовської туристичної асоціації Данута Мазейкайте.

За підрахунками фахівців, за останні два роки через те, що деякі українські туркомпанії не могли виконати свої зобов’язання перед туристами, постраждали щонайменше 5 тис. українців і близько сотні турагентів, збитки яких досі не відшкодовані.