"Ми проти підвищення тарифів до тих пір, поки не усвідомимо, яка рентабельність перевезення зерна "Укрзалізницею", яка рентабельність перевезення металу, яка рентабельність для різних видів вантажів", – сказав президент Української зернової асоціації Володимир Клименко.

Він зазначив, що термін служби всіх вагонів-зерновозів в Україні становить близько 20 років і вартість кожного вагона сьогодні дорівнює нулю. При цьому амортизація вагонів все ще закладається в тариф.

У складовій тарифу амортизації вагонів вже не повинно бути. Нові вагони не побудовані. За розрахунками Світового банку, через сім років в Україні не залишиться жодного вагона. Ми в сільському господарстві збираємося збільшити урожай в два рази, збільшити експорт в три рази протягом найближчих десяти років, а вагонів до цього часу у нас буде нуль. Питання: куди пропали кошти від амортизації за останні 15 років? За рахунок амортизації основних засобів повинні бути придбані нові вагони,
– наголосив Клименко.

Генеральний директор комбінату "Запоріжсталь" Ростислав Шурма вважає, що гіршого моменту для підвищення тарифу на вантажоперевезення, ніж зараз, важко придумати. При теперішній кон'юнктурі на зовнішніх ринках і важкій ситуації всередині країни промисловість і так працює в умовах виживання. Тому зростання тарифів стане непідйомним для українських металургів.

"За два роки ціни на метал впали в три рази. Залізничний тариф займає $30-40 в собівартості металургійного підприємства і після підвищення тарифу на 15% виросте на $5-6. Сьогодні ціна чавуну на заводі становить близько $140, ціна рулону – $190-200. Тому $5 – це 3-4% собівартості в металургії. Одна справа працювати в нуль, інша – в мінус 4-5%. Це призведе до того, що в сьогоднішній економічній ситуації мені доведеться відмовитися від 20-30% замовлень, оскільки це нижче змінної собівартості", – пояснив гендиректор "Запоріжсталі".

Він також зазначив, що держмонополії слід зробити прозорим свій фінансовий план і зосередитися на підвищенні операційної ефективності.

На жаль, у мене немає опції перекласти свої збитки на моїх клієнтів. Чому автоматично "Укрзалізниця" перекладає свою неефективність на нас?
– додав Шурма.

На його думку, розглядати питання підвищення тарифів можна буде після поліпшення ситуації на зовнішніх ринках, але в найближчі півроку цього не станеться.

Про непідйомне навантаження тарифів на собівартість продукції говорять і українські коксохіміки.

"Ми перебуваємо у стані війни. Ми в цих умовах працюємо. Але у нас є друга війна – економічна. Ми воюємо за те, щоб наша собівартість була прохідною. Сьогодні в нашій собівартості сировина становить 95%. У вугіллі перевезення становлять 15-20% від його вартості. Ми зараз говоримо не про розвиток, а про виживання. І підвищення тарифів стане черговим ударом для нас. Давайте не приймати не виважених рішень, тому що це може привести до колапсу. Найнижчий рівень досягнуто. Далі буде дорога в нікуди", – сказав генеральний директор Авдіївського коксохімічного заводу Муса Магомедов.