Корупційні схеми в пасажирських перевезеннях

Так, проблема з корупцією у цій сфері дійсно існує. І це проблема не тільки у Києві, а й в інших містах України.

Основний мінус, який існує на цьому ринку – це недосконале законодавство. Це і закон про автомобільний транспорт, і вся підзаконна нормативна база, воно вибудовано таким чином, що ринок працює у тіні і дуже багато існує перевізників, які взагалі працюють нелегально і їх доходи і якість перевезення взагалі не витримують жодної критики.

Та навіть ті, хто працює легально, свої податки дуже мінімізують. Ми ж всі з вами знаємо, як то працює, коли у маршрутках ми не отримуємо квитків, і не можемо контролювати, скільки пасажирів було перевезено.

А для того, щоб змінити ситуацію, треба кардинально змінювати правила гри на законодавчому рівні.

Бо та нормативна база, яка існує зараз, вона була створена з сильним лобі з боку власників компаній з перевезень. І вона прописана не для пасажира, а для перевізника.

Міський громадський транспорт

Якщо казати про міський транспорт, то тут проблема комплексна: міська влада ніколи не ставила вимог до якості самого рухомого складу, який використовується на маршруті, правила проведення самих конкурсів.

Наслідки тих змін, які запровадила вже наша команда, наприкінці року вже можна буде побачити на деяких міських маршрутах.

Також, нажаль в нас немає нормальної системи регулювання цін на проїзд як у міському, так і у міжміському транспорті. Зараз з’явилась нова постанова, згідно з якою тарифи будуть переглянуті і оптимізовані, але відразу варто зазначити, що в наслідок цього ціни на проїзд можуть бути підвищені.

Банкрутство "Укрзалізниці"

"Укрзалізниця" не є банкрутом, вони оголосили про технічний дефолт, а це значить, що підприємство, яке брало кошти в борг, не може зараз цей борг обслуговувати, але згодом, вони до цього повернуться.

Відповідно зараз ідуть перемовини з кредиторами про реструктуризацію цього боргу, тому ні про яке банкрутство мови бути не може.

Суттєвих наслідків для пасажирів не передбачено. Звичайно, що може бути планове перерахування тарифів, можливо будуть технічні зміни у самій мережі, і ті напрямки, які не є прибутковими, будуть змінені. Натомість ті напрямки, у яких "Укрзалізниця" відчуває свою перевагу, будуть розвиватися.