"Чим гірші погодні умови, тим важче доводиться екіпажу і напруженішою є робота диспетчера", — розповів авіадиспетчер Сергій Цесемко.

За словами авіадиспетчера, їх завдання полягає у тому, аби літак безперешкодно злетів та приземлився. Щодня, у Жулянах, де працює чоловік, злітають та сідають понад півсотні літаків.

Утім, це вважається не надто напруженим графіком. Він згадав, що раніше злети та приземлення тут були майже щохвилини. Найменша неуважність диспетчера може коштувати чийогось життя.

Були випадки, коли сідали літаки з несправним двигуном чи з невипущеною стійкою шасі. Таких випадків було дуже багато, але все закінчувалося добре,
— розповів чоловік.

Крім прямих обов'язків, тепер він ще навчає молодих авіадиспетчерів. Отримати таку роботу може не кожен. Освіти і бажання – замало. Необхідні ще й вроджені професійні здібності. Найголовніші – стресостійкість та хороша пам'ять.

Начальник відділу управління людськими ресурсами Ігор Єльяшов розповів, що на 1 місце – 127 претендентів. Ця робота високооплачувана – близько 25-ти тисяч гривень. Утім, 70%. відсіюються ще на першому етапі випробувань.

Тоді на авіадиспетчерів очікує перший європейський тест. Він оцінює професійні здібності. І скласти його повторно – не можливо. Навіть у професійне свято авіадиспетчери розливатимуть не алкогольні напої, а хіба що сік.

Журналіст — Євгенія Коваленко.