З липня 2014 року наслідки економічної частини угоди про асоціацію України та Євросоюзу обговорюються на тристоронніх зустрічах між ЄС, Україною і Росією. Разом з тим у Єврокомісії зазначають, що за всі 13 зустрічей Росія не проявила жодної гнучкості. Російський МЗС раніше також звинувачувало європейських партнерів у небажанні шукати компроміси. Для прояснення ситуації у ЄС вирішили розвіяти основні російські міфи щодо цього документу.

Перший міф, згідно з документом Єврокомісії, полягає в тому, що Росія нібито може міняти свої митні правила без консультацій з іншими країнами, які входять у зону вільної торгівлі СНД. Як, наприклад, під час одностороннього скасування торгових преференцій щодо України. У реальності, як відзначають в Єврокомісії, Росія повинна консультуватися з приводу зміни тарифів на імпорт з іншими країнами зони вільної торгівлі СНД і показувати на прикладі окремих товарів, як нові обставини можуть спричинити зростання імпорту з певних країн, завдаючи шкоди промисловості інших країн Митного союзу. Росія не може довести негативні наслідки угоди між Україною та ЄС, оскільки вона ще не вступила в силу, але вже призупинила дію договору про вільну торгівлю з Україною.

Другий міф — вимога Євросоюзу про відповідність своїм стандартам всіх товарів на українському ринку нібито закриє цей ринок для російських товарів. Росія вимагає відстрочки переходу на європейські стандарти, проте в Єврокомісії відзначають, що по 24 категоріях Україна вже на ці стандарти перейшла, і жодна російська компанія не скаржилася на труднощі з експортом в нових умовах.

Третій міф — ЄС нібито хоче змусити Росію змінити митні правила в рамках зони вільної торгівлі СНД. У реальності самій же Росії ці правила не подобаються: зокрема, Москва вважає, що за існуючими правилами імпортовані Україною з ЄС товари можуть отримати маркування "вироблено в Україні" і експортуватися в Росію без мит. Комісія пропонує Росії самій ініціювати зміну правил зони вільної торгівлі СНД, щоб уникнути проблемних ситуацій, коли хто-небудь з її членів буде укладати угоду про вільну торгівлю з якою-небудь іншою країною.

Четвертий міф — ЄС зобов'язує Росію перейняти свої санітарні стандарти. У реальності ж ЄС лише хоче розширити двостороннє обговорення стандартів, прийнятих кожною із сторін.

П'ятий міф — можна без проблем "ввести перехідний період на не більше ніж 10 років за окремими секторами торгівлі", як пропонує Росія. Однак у Єврокомісії підкреслюють, що це б на багато років загальмувало виконання значної частини угоди між Україною та ЄС і навряд чи зробило б позитивний ефект на експорт російських товарів.

Шостий міф — Росії необхідні великі дані про кожну транзакцію, що стосується експорту товарів в Україну, і ЄС повинен цю інформацію надати. У Єврокомісії відзначають, що це було б порушенням правил Євросоюзу про захист інформації, а крім того з цих даних Росія не отримає гарантії того, що ввезені в Росію "українські" товари не були вироблені десь ще.

Нагадаємо, згідно позиції російського МЗС, ЄС взагалі не збирався домовлятися з Росією на тристоронніх переговорах.