Що змінилось

Новий стандарт 230/400 вольт, затверджений Мінекономіки, офіційно закріплює роботу мереж у діапазоні, до якого вже звикли виробники зарядного обладнання, електромобілі і більшість сучасних побутових пристроїв. Що змінюється для власників електромобілів і операторів зарядної інфраструктури, розповідає 24 Канал.

Дивіться також Україна перейшла на 230 В: що буде з технікою, платіжками та що загалом зміниться для населення

Зауважте. До 1 липня в Україні формально діяв старий радянський стандарт: 220 вольт для однофазних і 380 вольт для трифазних мереж. На практиці напруга часто сягала 250 – 260 вольт, особливо у вечірні години або в селах.

Як це вплине на зарядні станції

Плавніша робота зарядних пристроїв

Більшість зарядних станцій (AC) працюють у діапазоні 208– 240 вольт – особливо це стосується побутових зарядок типу Mode 2 або Mode 3 (наприклад, Wallbox чи портативних зарядок). Перехід на офіційні 230 вольт означає менше стрибків, а отже менше перегрівів, аварій і відключень.

Прискорення заряду

Більша стабільність напруги означає, що потужність заряду буде ближча до номінальної. Наприклад, 7-кіловатна станція при 220 вольт могла видавати приблизно 6,5 кіловат, а при стабільних 230 вольт – ближче до 7 кіловат. Це може скоротити час заряду на 10 – 15%.

Уразливість до перенапруги

Допустиме верхнє значення у 253 вольт – це межа для деяких застарілих зарядних пристроїв або китайських моделей, не сертифікованих за стандартами ЄС. Якщо зарядний пристрій не має захисту від перенапруги, він може автоматично відключитися або навіть згоріти.

Робота, зустрічі, поїздки на природу – відтепер не треба обирати між представницькою зовнішністю та потужністю, адже зі Škoda Superb ви обираєте все це плюс найважливіше – комфорт та безпеку для кожного члена вашої родини. Цей флагманський кросовер поєднав найсучасніші системи допомоги водію, високу потужність та ретельно продуманий інтер'єр. Модель оснащена LED-фарами, системою Side Assist та повним приводом, аби без перешкод прокладати собі та близьким дорогу туди, де на вас чекають нові відкриття.


Флагманський кросовер має продуманий інтер'єр / Фото Škoda

Краще прогнозування навантаження для операторів

Оператори великих мереж зарядок, як-от TOKA, AutoEnterprise або UGV Chargers, зможуть точніше розраховувати навантаження на трансформатори, особливо в пікові години. Це зменшує ймовірність збоїв у роботі хабів і мультизарядних станцій.

Що це означає для власників електромобілів

Якщо заряджаєте вдома, то перше, що варто розуміти, – зарядка стане трохи швидшою, якщо мережа стабільна. Якщо у вас зарядний пристрій без вбудованого захисту, варто додатково встановити стабілізатор або УЗО/реле напруги. Власникам старих Leaf чи інших авто першої хвилі слід перевірити, чи зарядний блок не чутливий до напруги понад 250 В. А ось, якщо заряджаєтеся на громадських станціях, зміни будуть майже непомітні, оскільки більшість зарядок уже працюють за євростандартом.

Зауважте. Підвищення стабільності може позитивно вплинути на кількість доступних портів у години пік. Новий стандарт напруги — це позитивна зміна для ринку електромобілів та зарядної інфраструктури. Він робить мережу ближчою до європейських норм, зменшує ризики перегрівів і поломок, а також дозволяє більш ефективно заряджати авто. Проте якщо у вас вдома нестабільна напруга або стара зарядка — краще перевірити технічний стан системи та додатково захистити обладнання.