Про це в своєму блозі "Акцизи-2017: повторюємо свої помилки" пише Олександр Крамаренко.

Також автор застерігає, що така політика не дасть ефекту по частині зниження тютюнопаління: "Замість цього будемо мати зростання споживання дешевих сортів і, можливо, контабанди/контрафакту ("горілчаний сценарій")".

"В результаті застосування проекту Мінфіну отримаємо відносно м'яке подорожчання дешевих сигарет і куди більш сильне подорожчання сигарет дорогих/якісних сортів. Тому що адвалорна складова для дешевих сигарет "ховається" всередині МНО, а для більш дорогих – фактично, додається зверху", – йдеться в статті.

Аналізуючи європейський досвід в цій сфері, експерт відзначає, що більшість країн ЄС знижують адвалорну частину акцизів, вважаючи за краще стягувати їх у вигляді специфічної ставки.

"З 28 держав, що входять в ЄС, з 2010 до 2016 року адвалорні ставки підняли тільки Болгарія і Хорватія. Залишили незмінними – Фінляндія, Польща, Литва. Всі інші країни – знижували. Від помірно знизивших Словаччини, Чехії, Естонії, Німеччини до радикально знизивших ставок – на третину, на 2/5 Греції і Швеції, відповідно. Нідерланди, Данія, Словенія знизили адвалорну ставку приблизно на п'яту частину. Решта всіх країн – приблизно на 1/15-1/10", – пише автор.

За його словами, проводячи таку політику, вони отримують зниження тютюнопаління, простоту фіскального адміністрування, зростання збору акцизів до бюджету.

"Нинішня акцизно-тютюнова суперечка – це, по-перше, ціна питання в кілька десятків мільярдів гривень до держбюджету (тобто більше цих мільярдів отримаємо на невідкладні потреби або менше). А по-друге, це – можливість м'яко утримати людей від переходу на вже зовсім дешевий тютюн", – резюмує автор.