При цьому близько 50% вантажопотоку "Укрзалізниці" це саме вантажі ГМК. Така ситуація може призвести до недоотримання українською економікою колосальних сум, заявив президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

"Починаючи з серпня фактично на 10% впав товарообіг вантажопотоків "Укрзалізниці" по товарах гірничо-металургійного комплексу. Що це для економіки країни? Це близько 70 млн доларів втрат щомісяця. Тобто два мільярди гривень. Це валютні надходження, це надходження до бюджету", повідомив Каленков.

Крім того, народний депутат Олександр Вілкул заявив, що з вини "Укрзалізниці" сьогодні до Європейського ринку не доходить продукт Криворізьких ГЗК високоякісний залізорудний концентрат. Це завдає удар по українській економіці, підприємствам і їх співробітникам.

"Криворізькі ГЗК, а це не просто машинні механізми, це десятки тисяч людей, це мільярдні податки в бюджет. Вони виробляють новий товар високоякісний залізорудний концентрат, який сьогодні не можуть поставити в Європу через залізницю", заявив депутат.

За словами експертів, зараз на кону знаходиться репутація України на міжнародному ринку. На їхню думку, "Укрзалізниці" варто провести ревізію вагонів, закупити дизельне паливо, комплектуючі і налагодити менеджмент якомога швидше.

"Повинен бути півторамісячний запас дизельного палива. А у нас тут палива взагалі немає. Замість цього незрозуміло навіщо залізниця збирає вже більше 300 тисяч тонн металобрухту, який, напевно, хоче взяти і продати потім на експорт, незважаючи на те, що в української металургії не вистачає металобрухту, і через це простоюють підприємства", резюмував Вілкул.