500-кілометровою трасою "Київ – Одеса" щодня курсує близько 10 тисяч автомобілів. Це один з найбільших міжнародних коридорів України. Якщо його зроблять платним, проїзд обійдеться щонайменше в 900 гривень і це лише в одному напрямку.

У Мінінфраструктури розповіли, що платний автобан можна будувати лише якщо є альтернативний безкоштовний проїзд.

Нову дорогу на умовах концесії можна будувати, але потрібно, щоб паралельно існував безкоштовний шлях,
– додав міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Платні дороги – вже звична практика для наших сусідів – Молдови, Білорусі й Польщі. Оплата проїзду – одразу на перетині кордону. Тариф на тиждень у середньому 8 доларів. Усі зібрані гроші йдуть у дорожній фонд.

Можна було б зробити експеримент для встановлення плати для транзитного транспорту, тобто це були б і вантажівки, і легкові автомобілі, які подорожують нашою країною,
– додав представник Одеської ОДА Володимир Шемаєв.

Та такий експеримент нашій державі поки не підсилу. Аби зробити напрямок "Київ – Одеса" платним для транзитних авто треба провести там капітальний ремонт та найняти як мінімум 300 працівників, які б обслуговували проїзд.

Якщо ми говоримо взагалі за Білорусь, наші дороги не можна порівнювати з дорогами тієї країни, ми абсолютно не готові,
– сказав адвокат Богдан Глядик.

А ось українські водії, платити вже готові, аби тільки їздити якісними дорогами.

Чекати на платні дороги в Україні доведеться ще довго. Спочатку уряд повинен ухвалити закон "Про дорожній фонд", а потім знайти інвестора. І лише тоді розпочати будівництво нових автобанів.

Читайте також: Де в Україні найчастіше трапляються ДТП

Автор: Інна Єкімова