Під час опитування виявилося, що понад 73% компаній вважають ефективними для залучення клієнтів тільки онлайн-джерела. З них більш 40% отримують найбільшу кількість замовлень з торгових майданчиків, а 20% — з корпоративних сайтів. Третім по ефективності інструментом інтернет-просування по праву стала контекстна реклама, а замикає четвірку лідерів - SEO-оптимізація.З офлайн-джерел отримання клієнтів результативними виявилися рекомендації існуючих клієнтів (44%) та оголошення/статті в пресі (25%).

А де ще шукати клієнтів? Allbiz підготували ще кілька альтернативних джерел отримання клієнтів:

Галузеві онлайн-форуми

Робота з форумами, галузевими сайтами та спільнотами частіше за все повністю «ручна», тому займає багато часу. Зате ви отримаєте вихід на цільову аудиторію з якісним таргетінгом (з географії, демографії та уподобаннями).

Вивчіть, які проблеми у ваших потенційних клієнтів, які сайти вони відвідують та сформуйте свій підхід до покупця. У випадку безкоштовного розміщення ви можете створити обговорення на форумі, залишати в коментарях посилання на вашу продукцію або публікувати експертні статті. Але не переборщіть з рекламою! За відкрито рекламну інформацію вас, швидше за все, забанять — видалять ваше повідомлення або весь профіль з форуму.

Сарафанне радіо

Сарафанне радіо — рекомендації клієнтів — працює тільки в тому випадку, якщо ваш клієнт залишився задоволеним товаром після покупки. Більш того, клієнта потрібно "здивувати" швидким та якісним сервісом, цікавою історією про компанію і приємними цінами. В такому випадку маркетинг з вуст в уста запрацює повним ходом.

Зробіть так, щоб вашим продуктом і відгуками про нього можна було легко поділитися. У цьому вам допоможуть групи в соціальних мережах, вбудовані поля в електронних листах "Надіслати другу", сторінка відгуків на корпоративному сайті і т. д. Крім того, добре себе зарекомендували партнерські програми, наприклад, "запроси друга". Вони допоможуть мотивувати ваших клієнтів, рекомендувати вас і отримувати за це бонуси.

Комерційна пропозиція

У всіх компаній є стандартна комерційна пропозиція, яку менеджери відсилають покупцям поштою або e-mail. Слід раз у квартал її переглядати. Якщо ж новин і акцій у компанії багато, то її слід постійно оновлювати.

Радимо писати окремі комерційні пропозиції під різні лінійки продукції або акційні пропозиції, а також для різних груп покупців. Таким чином, ви зможете запропонувати клієнту тільки те, що йому потрібно, не перевантажуючи зайвими, непотрібними для покупця даними. У людей занадто мало часу на вивчення пропозиції у кілька десятків сторінок. Пишіть так, щоб ваша пропозиція вмістилась на одну сторінку/екран.

Як поширювати комерційну пропозицію? Обмінюйтеся базами клієнтів з партнерами, шукайте контакти на торгових майданчиках, беріть участь в офлайн заходах, розвивайте власні і підтримуйте профільні групи в соціальних мережах.

І найголовніше — будьте завжди в пошуку найбільш ефективних інструментів. Чітко визначайте, за якими показниками ви відстежуєте ефективність каналу, і тестуйте всі нововведення, які з'являються на ринку. У період зниження купівельної спроможності, компанії, які вміють швидко приймати рішення, можуть оперативно адаптуватися до нових умов і перемагати на ринку.

Читайте також: 10 кроків до успіху e-mail-розсилки. Бізнес-поради від експертів