Героя численних анекдотів та дійсно народний автомобіль всього СРСР випускали з 1960-го і аж до 1994-го року. Коштував "Запорожець" доволі дешево – три тисячі рублів, тоді як ціни на москвич чи жигулі стартували від 5-ти тисяч. До того ж, щоб придбати "Запорожець", не потрібно було ставати в чергу, їх практично всюди вільно продавали.
Перша модель – ЗАЗ-965 – була чотиримісною. Двоє дверей, на відміну від інших машин, відкривалися назад, а не вперед. 27-ми сильний мотор у задній частині автомобіля міг видавати цілком пристойні 90-то кілометрів на годину, а на 100 кілометрів запорожець брав усього 6 літрів бензину.
Друге покоління зовнішнім виглядом кардинально відрізнялося від першого. В салоні побільшало місця, двері відкривалися традиційно, як у інших автомобілів – вперед, а мотор отримав більше конячок-41-ну. Окрім цього ЗАЗ-968 мав двоконтурні гальма, ремені безпеки і оновлену приборну панель і міг розігнатися аж до 120-ти кілометрів на годину.
Загалом з конвеєра зійшло понад 3 з половиною мільйонів "Запорожців". Завдяки цьому простому автомобільчику мільйони радянських людей змогли відчути себе гордими автомобілістами. Надійність та якісна збірка забезпечили довге життя запорожцям – чимало їх і досі їздять дорогами України та СНД.