Людину, яка знала б про особливості українського бізнесу більше, ніж вона, знайти складно.

В інтерв'ю сайту "24" Анна Дерев'янко розповіла, як вивести свою організацію в лідери і утримати її на цій позиції, якими якостями відрізняються успішні бізнесмени і що змінилося для бізнесу в Україні з початку тисячоліття.

Анна Дерев'янко

Ви, як людина, яка знає, що таке бізнес, вважаєте себе успішною?

Так. Але багато що залежить від того, що вкладаєш в слово успіх. Це суб'єктивний показник. Для мене головне навіть не стільки бути успішною, скільки бути щасливою.

Робота для Вас – це щастя?

Це – величезна частина життя, від якої я отримую задоволення. Отримую задоволення від спілкування з людьми, від зустрічей, від того, що виходить щось змінити в країні. Причому виходить – спільно. У нас серйозна і професійна команда. Отримую задоволення від спілкування з колегами, з представниками бізнесу, з представниками уряду.

Мені здається, те, чим займається Асоціація – це дивовижна річ. Чим більше таких структур буде в Україні, тим краще буде для країни. Але те, що я отримую задоволення від роботи – це точно.

Анна Дерев'янко

Ви за час кар'єри виконали титанічні обсяги роботи. Якими досягненнями пишаєтеся найбільше?

Тим, що змінилося ставлення бізнесу до влади і влади до бізнесу. Це якщо в цілому.

У Європейській Бізнес Асоціації я працюю з 2000 року. Часом здається: мало що змінюється, порядок денний весь цей час залишається плюс-мінус однаковим. Корупція як була проблемою в 2000-му році, так і зараз нею залишається. Зарегульованість була і залишається. Іноді здається, що ККД нашої роботи не такий вже високий. Потім згадуєш, з чого починали, і бачиш величезну різницю в порівнянні з 2017 роком.

В чому різниця?

У 2000 році, коли хоч одне міністерство відповідало на наше запрошення на зустріч – це було велике щастя! Поступово ми збудували свій авторитет і репутацію. Довели, що можемо робити слушні пропозиції та надавати для їхнього впровадження логічні аргументи, вибудувалась нормальна співпраця. Зараз вже бізнес має більше можливостей донести свою точку зору до тих людей, які приймають рішення в нашій країні. Це потенційно дає більше можливостей впливати на ситуацію.

Просто критикувати ситуацію, ми як організація, собі не дозволяємо. Легко сказати, що все погано і нічого не виходить. Дати пропозиції щодо того, як зробити краще – набагато складніше. Тому ми пропонуємо бізнесу виступати зі своїми ідеями, і часто виходить давати якісь пропозиції, які просувають вперед. Використовуючи цю позицію, ми рухаємося вперед і намагаємося проводити наш діалог з представниками влади максимально позбавленим емоцій.

Анна Дерев'янко

Виходить?

Це складно, але виходить. Іноді емоції охоплюють тих людей, які кожен день займаються бізнесом, їм хочеться бачити більше змін в державі. Але ми в цьому процесі виступаємо медіаторами і допомагаємо сторонам знайти спільну мову.

Успішно?

Ми нашу ефективність почали оцінювати кілька років тому. Аналізуємо кількість ініціатив, з якими виступили, дивимося, які з них успішні, скільки з них прийнято. Ось за минулий рік ми запропонували для уряду близько 400 ініціатив. Не просто листи, а структуровані проблеми. Більше 50% успішності за минулий рік були за рішенням цих проблем. Тому якщо бізнес наполегливо займається тим, що просуває свої пропозиції, то успіх можливий. На все потрібен час. У нашому бізнесі – в лобізмі – результат приходить не за рік і не за два. Ми – NGO, ми отримуємо кошти тільки за рахунок членських внесків. У нас немає ні грантів, ні допомоги від держави. Але ми ростемо. Ми починали в 2000 році з двох людей. Зараз у нас в штаті працює 85 людей, всі офіційно працевлаштовані, ми платимо податки з усіх офіційних зарплат. Так що виходить, що можливо стати лідером та утримати цю позицію.

Головне бажання?

Так, бажання команди рухатися і розвиватися. Можливості для цього в нашій державі є.