В день захисту прав споживачів Держспоживстандарт розкрив секрети деяких товарів. Розглядали молочні, м’ясні продукти, солодощі, техніку, одяг та текстиль. Результати налякають найсміливіших.

“Консерванти - і сорбінова, і бензольна кислота, яких там не повинно бути. Для того, щоб отримати привабливий білий колір, добавляють двоокис титану, основне застосування яких - їх використовують масово у виробництві титанових фарб Невідповідність за мікробіологічними показниками - виявлено кишечну паличку, перевищені за вмістом дріжджі та плісняви”, - доповів начальник науково-дослідного центру Держспоживстандарту Володимир Семенович.

“Ось такий комплект дитячої білизни, який застосовується для дитячого ліжка, - вміст формальдегіду не повинен перевищувати, згідно нормативних документів, 20 міліграмів, в цій постільній білизні він перевищує 100 міліграмів. Він здатен викликати ракові захворювання, він може викликати алергійні захворювання, він може викликати подразнення шкіри”, - каже начальник лабораторії ДП "Укрметртестстандарт" Галина Некрашевич.

Все пояснюється простою схемою: бідний покупець - низька вартість-низька якість, кажуть експерти. Головна причина - відсутність потрібної законодавчої бази. Адже товаровиробники здебільшого впевнені у безкарності та у гонитві за надприбутками про якість продукції забувають. Дослідження у Держспоживстандарті проводять власним коштом.

Не надто оптимістично настроєні і самі українці. Кажуть, і в магазинах, і на ринках можна натрапити на несвіже чи зіпсоване.

“Ви знаєте, я не вірю! Нас тільки дурять на кожному кроці. Молоко прострочене, сири несвіжі, хліб несвіжий, ковбаса само собою неякісна, все неякісне в наших магазинах”, - каже киянка Тетяна.

“Ми купували каву, чоловік побіг швиденько. Коли він приніс і я подивилася, виявилося, що спочатку порвали упаковку, потім мабуть назад всі засинали, а потім тихесенько заклеїли. У нас законодавство побудоване таким чином, що наші люди - вони можуть дуже сміливо відстоювати свої права і нам це не раз вдавалося, правда?”, - кажуть кияни Олена та Костянтин.

У Держспоживстандарті радять звертатися до комітетів з захисту прав споживачів та захищати власні права у суді. Зі свого боку обіцяють маркувати спеціальним знаком якісні товари.