Для реалізації проекту ЄБРР надав кредит у розмірі 6 млн євро, а Федеральне міністерство екології Німеччини – паралельний інвестиційний грант у розмірі 5 млн євро.
Новий маршрут з’єднує найбільший житловий район Сихів, в якому мешкає майже 150 тисяч львів’ян, з центром міста. Цей проект сприятиме підвищенню надійності та ефективності екологічного міського електротранспорту, а також інтенсивності його використання, а отже значному скороченню викидів від автомобілів.
Як наголосив під час відкриття руху на новій трамвайній лінії міський голова Львова Андрій Садовий, "Трамвай на Сихів" – один з найбільших інфраструктурних проектів, реалізованих в Україні з часів незалежності.
"Я сьогодні маю честь дякувати великій кількості людей доброї волі, які долучились до реалізації проекту "Трамвай на Сихів". Спочатку була ідея, до неї було багато запитань, але була віра, що він потрібен і буде корисний для міста Львова.
Частина цього проекту – це нові трамваї. Ми в цьому році закупили 7 нових трамваїв, і це також завдяки підтримці ЄБББ. Ми сьогодні маємо 9 таких трамваїв у Львові, такі ж їздять у європейських містах. Сьогодні ми відкриваємо тільки маленьку частину проекту – сполучення трамваєм з площі Соборної до кінотеатру Довженка. Наступний етап – це продовження сполучення до "Санта-Барбари", і також тривають роботи на вулиці Стуса. Окрім трамвайної лінії, ми повністю оновили дорожнє полотно. Дуже хотіли, щоб першим запустити саме трамвай, аби мешканці відчули комфорт у користуванні новим, якісним транспортом", – зазначив Андрій Садовий.
Нагадаємо, активна реалізація проекту "Трамвай на Сихів" розпочалася у 2014-ому. Загальна довжина трамвайної лінії – 11,5 км. Щоб у 2016-ому нею проїхав трамвай, будівельники проклали понад 20 км рейок та майже 3,5 тисячі трамвайних залізобетонних плит, встановили 226 опор контактної мережі, натягнули понад 8 тисяч метрів контактного дроту, змонтували 16 посадкових платформ, поклали майже 10 тис. м. кв. тротуару. Електрику для нової лінії постачають дві тягові підстанції: одна модернізована, а інша – спеціально збудована для сихівського трамваю.
Під час будівництва нової трамвайної лінії виявили проблемні питання, пов’язані з необхідністю реконструкції аварійного каналізаційного колектору під проспектом Червоної калини та мосту по вулиці Хуторівка, що створювали значні "вузькі місця". Саме через заміну колектора, 770 метрів якого будували також під землею, роботи із прокладання нової колії тривали кілька років. Для усунення цих проблем ЄБРР надав додатковий кредит на суму €6 млн.
Директор ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер сказав: "Дуже приємно бачити сьогодні тут багато усміхнених обличь львів’ян та сихівчан. Львів лідирує у запровадженні та реалізації інфраструктурних проектів. За останні декілька років ми зробили проектів на загальну суму близько 60 млн. євро, за участю ЄБРР в тому числі. Проте для мене ідеться не лише про гроші – коли є прогресивні лідери у місті, у державі, тоді і фінансування обов’язково знайдеться і буде охоче пропонуватися.
Вітаю всіх із цією подією. Я порахував, що економія 20 хвилин щодня на добирання, яку дає трамвай, додає нам до життя 4-5 днів. Їх потрібно використовувати для себе. Проведіть їх зі своїми родинами для вашого благополуччя".
Для реалізації проекту місто також отримало €5 млн гранту – безповоротної фінансової допомоги від уряду Німеччини.
"Ми цінуємо та хочемо відзначити відданість Львова реформам не лише у місті, але й на рівні всієї країни. Саме такі проекти, як цей, показують нам, що справді відбувається поступ, а не тільки про нього говорять в теорії. Трамвай на Сихів, мабуть, є найважливішим серед проектів зі Львовом, оскільки він дійсно робить життя людей легшим.
Ми фінансуємо багато проектів саме тут, адже ми вважаємо Львів містом, яке лідирує у змінах, і в тому числі змінах в громадській сфері. Ми бачимо у багатьох країнах, що зростає частка індивідуального транспорту. З одного боку, це добре адже збільшується індивідуальна свобода пересування, але з іншого боку, це величезне навантаження для міст, для нашого довкілля. І це також одна із найважливіших причин, чому уряд Німеччини підтримує такі проекти", – зазначив представник Федерального міністерства екології, охорони природи, будівництва і безпеки ядерних реакторів Німеччини Юрген Кайнхорст.
Додаткове грантове фінансування на реалізацію проекту також було надане Європейськимм Союзом. "Управління успішним переходом до більш сталого типу міської мобільності залишається одним з найбільших викликів для міст України. Цей проект є хорошим прикладом того, як вирішувати питання міської мобільності, що стосуються економічних, екологічних та соціальних наслідків", – наголошує голова Представництва Європейського Союзу в Україні Посол Хьюг Мінгареллі.
Пропускна здатність нової лінії – до 8 тисяч пасажирів на годину. Очікується, що за день трамваєм на Сихів користуватимуться 48 тисяч львів’ян. Відкриття цієї гілки на чверть збільшує пасажиропотік усіх львівських трамваїв. За даними дослідження компанії "Луїс Бергер", проведеного у 2011 році, трамвайні лінії охоплювали проживання не більше, аніж 38% мешканців Львова . Поява трамваю №8 означає, що тепер 52% львів`ян зможуть знайти біля свого дому трамвайну зупинку.
На новій трамвайній лінії, збудованій у місті вперше за останні 30 років, буде 14 зупинок з Сихова до центру Львова, і 15 – у протилежний бік, з центру – до Сихова.
Наразі маршрут пролягає від площі Соборної через вулицю Стуса до кінотеатру імені Довженка. Після завершення усіх будівельних робіт, затримка яких пов’язана з перенесенням ринку, до кінця року маршрут трамваю буде продовжений до кінцевої зупинки – вулиці Вернадського.
Інтервал руху маршруту №8 складатиме 5-6 хв. Спочатку тут курсуватимуть 10 трамваїв, а після продовження його руху до вул.Вернадського кількість вагонів зросте до 13 одиниць. На маршруті їздитиме 7 нових трамваїв львівського виробництва Electron та машини, які пройшли капітально-відновлювальний ремонт.
Перші трамваї №8 виїжджатимуть на маршрут о 6:10 з пл. Соборної та о 06:32 від кінотеатру ім. Довженка, останні відправлятимуться о 23:27 год. та о 23.48 відповідно. Відтак, із найбільшого житлового масиву – Сихова – до центру міста можна буде дістатись за 25-30 хвилин.
Нагадаємо, після відкриття нового маршруту перший трамвай з пасажирами поїхав о 13.30 год. від кінотеатру ім. Довженка до пл.Соборної.
Пасажирів у день відкриття чекають різноманітні акції, флеш-моби та подарунки. Також в трамваях працюватиме святкова озвучка: через гучномовець звучатимуть історичні факти про історію львівського електротранспорту та віршики, начитані дітьми про правила дорожнього руху та ввічливість.
Також у четвер, 17 листопада, загальні квитки у трамваї на Сихів будуть акційними. За інформацією ЛКП Львівелектротранс, водії продаватимуть спеціальні квитки, які опісля братимуть участь у розіграші п’яти місячних абонементів на проїзд у міському електротранспорті.
Додамо, проект реалізовується за рахунок кредиту від ЄБРР у розмірі 12 млн. євро, гранту німецького уряду у 5 млн. євро, технічної допомоги ЄС у розмірі 1,5 млн. євро та за кошти з міського бюджету – 8,850 млн. євро.
Будівництво трамвайної колії на Сихів передбачено Генеральним планом Львова. Згідно з проектом, прокладено 11,5 км колії в обидва боки по вул. Стуса вздовж пр. Червоної Калини до ринку "Санта Барбара". Тендер на виконання робіт виграла компанія ONUR (Туреччина). Технічний нагляд за ремонтними роботами здійснює французька компанія "Еджіс Інтернешнл".