Таку заяву зробив журналіст і експерт фонду "Майдан закордонних справ" Андрій Клименко, йдеться на сайті організації.

На його думку, наразі Україна має справу не з технологічними обмеженнями судноплавства Керченською протокою у зв’язку з монтажем конструкцій Керченського мосту, а з новим етапом економічної війни Кремля проти України.

Читайте також: Російські дурні та дороги, – експерт пояснив, чому Керченський міст – непотрібна іграшка Кремля

"Сенс цього етапу полягає в тому, щоб спочатку обмежити, а надалі припинити морський експорт з портів Маріуполя та Бердянська. Принциповим тут є навіть не перекриття протоки на час монтажних робіт, а параметри арок майбутнього мосту, особливо за висотою: технологічні обмеження висоти суден до 33 м означають, що до Маріуполя та Бердянська не зможуть проходити близько 30-50% суден, що раніше прямували до цих українських портів", – підкреслює фахівець.

Відтак, він робить висновок, що Україна має справу з ситуацією, коли технологічні параметри майбутнього мосту мають не інженерне, а політичне значення.

"Справжня мета технологічних розмірів Керченського мосту полягає в тому, щоб: а) на період будівництва конструкцій мосту над Керч-Єнікальским каналом – тобто на найближчі два з половиною роки – отримати можливість обмежувати рух суден до Маріуполя та Бердянська з будь-яких причин; б) після закінчення будівництва штучно зменшити тоннаж суден до/з українських портів Азовського моря майже вдвічі", – додає експерт-міжнародник.

За його словами, вже сьогодні зрозуміло, що це спричинить зростання соціальної напруги в Маріуполі та Бердянську через зменшення ролі відповідних портів у формуванні місцевих бюджетів, а також необхідність пошуку нових шляхів українського експорту з цього регіону через залізничне сполучення до портів Херсона, Миколаєва та Одеси, що, своєю чергою, призведе до зростання транспортних витрат.

Читайте також: Україна подасть до суду на Росію: порти зазнають збитків через Керченський міст

Крім того, як зауважив Клименко, досі юридично не визначений статус Азовського моря та Керченської протоки фактично не дає можливості Україні ефективно протидіяти такій політиці у міжнародних судах.

Дії Росії насправді є спрямованими на створення додаткових ускладнень для українського експорту та вимагають пошуку й застосування асиметричної відповіді. Тому українська влада повинна вдатися до таких кроків у відповідь на нову економічну війну на морі:1) внести до українських та міжнародних санкційних списків усі підприємства та фізичних осіб, що безпосередньо беруть участь у реалізації обмежень українського та міжнародного судноплавства у Керченській протоці; 2) негайно припинити діяльність в Україні дочірніх підприємств Російського морського регістру; в) ініціювати включення до українських та міжнародних санкційних списків усіх судновласників РФ, чиї судна заходять до портів окупованого Криму; г) сприяти поширенню санкцій на морські порти Ростова-на Дону, Азова, Таганрога, Єйська, Темрюка, Новоросійська,
– підсумовує міжнародний аналітик.