"Лише для Німеччини втрати від невикористаних можливостей зростання могли б сягнути до 2025 року щонайменше 77 мільярдів євро. У разі найпесимістичнішого сценарію ця сума втрат для економіки країни може сягнути 235 мільярдів євро", – цитує експертів Німецька хвиля.

Головною причиною зазначених збитків стало б зростання витрат та тарифів на перевезення товарів через повернення до режиму контролю на внутрішніх кордонах Євросоюзу. При цьому, приміром, збитки у 77 мільярдів євро для Німеччини підраховані за умови підвищення таких витрат лише на один процент. Для Франції за такого "оптимістичного" сценарію вони сягнули б навіть 80,5 мільярда євро.

Вихідним пунктом розрахунків були головним чином часові втрати на простій передусім вантажного транспорту під час контролю на внутрішніх кордонах ЄС. Триваліші простої означатимуть для підприємств більше видатків на оплату праці логістичного персоналу. Експерти наголошують, що крім того, потрібно буде розширювати складські потужності, бо постачання товарів в режимі своєчасної доставки більше не можна буде гарантувати. В кінцевому результаті збільшення згаданих витрат спричинить подорожчання товарів й автоматичне падіння купівельної спроможності та попиту з боку споживачів. Це, своєю чергою, спровокує падіння інвестицій та скорочення обсягів виробництва.

На думку експертів, навіть такі економіки, як США та Китай, відчують на собі негативний вплив скасування норм Шенгенської зони та повернення до контролю на європейських внутрішніх кордонах. За підрахунками Bertelsmann Stiftung, втрати компаній Сполучених Штатів та КНР складуть від 95 до близько 280 мільярдів євро.

Читайте також: Шенгенська зона на грані розпаду, — МЗС Польщі

Нагадаємо, наприкінці січня Голова Ради Європи Дональд Туск заявив, що в Європейського Союзу є не більше двох місяців, щоб взяти під контроль міграційну кризу, інакше зоні Шенгену настане кінець.