Згідно з повідомленням на веб-сайті ФРУ, така консолідована позиція була сформульована галузевими бізнес-асоціаціями, які об'єднують підприємства промисловості і агропромислового комплексу України і забезпечують понад 90% вантажообігу УЗ, повідомляє uaprom.

"Питання пошуку цього компромісу між провідними вантажовласниками, органами влади та керівництвом ПАТ "Укрзалізниця" за економічно обґрунтованого розміру підвищення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у 2017-2018 роках і в наступні роки є вкрай важливим для забезпечення прискорених темпів економічного зростання держави, збереження конкурентоспроможності продукції вітчизняних виробників на ринках збуту, динамічного розвитку державної монополії у сфері залізничного транспорту ВАТ "Укрзалізниця" і наповнення державного і місцевих бюджетів податковими надходженнями", йдеться в документі.

Як відзначають в ФРУ, будь-яке підвищення тарифів на перевезення має бути економічно обґрунтованим, зокрема, орієнтуватися на індекс цін товаровиробників. Тому представники бізнесу запропонували компромісну позицію щодо індексації тарифів на залізничні перевезення.

"Ця позиція полягає в наступному: підвищення тарифів на 8,4% (фактичний індекс цін виробників промислової продукції за 8 місяців 2017 108,4), починаючи з 01.10.2017 року, і підвищення на 9% у два етапи по 4,5% з 01.04.2018 р. і з 01.10.2018 р. відповідно в 2018 році (прогнозний індекс цін виробників промислової продукції на 2018 рік за Сценарієм 1, затвердженим постановою Кабміну від 31.05.2017 р. № 411 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки" 109,0)", підкреслюють у Федерації.

У ФРУ вважають зазначена пропозиція найбільш логічною, збалансованою, прийнятною для переважної більшості вантажовласників і такою, що дозволить створити передумови для ефективної роботи ПАТ "Укрзалізниця". Будь-яке більш значне необґрунтоване підвищення тарифів неодмінно призведе до деструктивних наслідків в цілому для економіки України.

Зі свого боку, Федерація роботодавців України буде ініціювати перед Кабміном і Верховною Радою питання про скасування або суттєве зниження ставки податку на землю об'єктів "Укрзалізниці" та акцизного збору на паливо, що закуповується УЗ, а також зниження перехресного субсидування пасажирських перевезень.

При цьому всі закупівлі рухомого складу для залізниці, продукції машинобудування, супутніх товарів і послуг "Укрзалізницею" мають відбуватися максимально прозоро і ефективно, у першу чергу, виробників з високим рівнем локалізації виробництва в Україні. Що повинно знайти відповідне відображення у тендерній документації при здійсненні УЗ закупівель. Для реалізації зазначених цілей при "Укрзалізниці" має бути створений постійно діючий дорадчий орган, до складу якого необхідно включити представників вантажовласників та Федерації роботодавців України.

Крім того, у ФРУ наголошують на важливості підписання спільного Меморандуму про співпрацю між Федерацією та УЗ, в рамках якого бізнес та державний монополіст зможуть налагодити стратегічне планування, так і взаємовигідну співпрацю при вирішенні актуальних питань.

Як повідомлялося раніше, голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна заявила, що "Укрзалізниця" і бізнес працюють над пошуком збалансованого рішення щодо розміру підвищення тарифів на вантажоперевезення. Обговорювальна тема зараз цифра знаходиться в діапазоні між 10% і 15%".

Раніше промисловці заявляли про неприпустимість підвищення залізничних тарифів, що призведе до погіршення стану української економіки.