Випускник Львівської політехніки Ігор Пастернак взявся відродити колишню славу дирижаблів і сміливо заявляє про майбутню революцію у вантажоперевезеннях. Він почав мріяти про небо ще геть дитиною, а сьогодні вже виконує замовлення для Пентагону та урядів різних країн.
Його аеростати рятують людей у зонах лиха та допомагають підтримати мир у найбільш конфліктних куточках планети. Крім того, завдяки творінням українця відкриваються нові можливості для логістики – великі обсяги товару можна буде не лише завантажити будь-де, будь-коли, а й перенести до будь-якої точки земної кулі без прив'язки до аеропортів чи вокзалів, хоч на край світу.
Пов’язати своє життя із дирижаблями Ігор Пастернак вирішив ще у 6 років. Сталося це після того, як на сусідній із його домом метеостанції майбутньому конструктору дозволили запустити у небо метеокулю. Вже студентом він організував авіагурток і почав виготовляти свої перші аеростати. Пізніше таке юнацьке захоплення переросло у кооператив: реклама на повітряних кулях приносила нехитрий заробіток. А з розпадом Радянського Союзу з’явилися нові виклики та водночас нові можливості. Тому, довго не роздумуючи, підприємливий українець подався за океан.
У Сполучених Штатах з власних заощаджень він спершу купує невеликий трейлер, ділянку землі та старий ангар для ремонту літаків. Але задовольнятися однією лише рекламою амбітний підприємець уже не хотів. У підсумку, навіть не знаючи англійської, йому майже з "нуля" вдалося налагодити свою справу з мільйонними прибутками. А опісля без жодних бізнес-зв’язків – навіть зацікавити своїм проектом Міністерство оборони США та NASA.
Хоча багато хто вважає дирижаблі пережитком минулого, проте Ігореві Пастернаку вдалося його суттєво удосконалити – він фактично "схрестив" вертоліт, аеростат і підводний човен, поєднавши в одному транспорті найкращі якості усіх трьох. Поготів, його дирижаблі здатні перевозити десятки тонн вантажу на великі відстані без дозаправки, і, що дуже важливо, замість облаштованого аеродрому, для посадки їм достатньо умовно рівного клаптика землі.
Майбутня гордість конструктора – Aeroscraft, над яким зараз працює його команда. Ця машина зможе взяти на борт 250 тонн вантажу – саме таким же показником може похвалитися повітряний рекордсмен, український літак "Мрія". Щоправда, творіння Пастернака споживатиме втричі менше пального.
Історія знає чимало переломних моментів, які докорінно змінили наше життя: винахід колеса, автомобіля, літака, інтернету. Вантажні дирижаблі, як вірить їхній розробник, можуть бути наступними. Нам же, українцям, удвічі приємніше, що до цього доклалися люди, які в душі залишаються патріотами рідної землі.
"Це честь – називати себе українцем", – наголошує Ігор Пастернак.