Розумна футболка, яку носиш як звичайну, а вона при цьому стежить за роботою серця. Такий елемент гардеробу буде особливо корисний людям із серцево-судинними захворюванням. Та й люди, які ведуть активний спосіб життя і багато часу проводять у спортзалах, зможуть більш ефективно планувати свої тренування та коригувати фізичні навантаження.
Винаходом, який сприяє профілактиці серцевих недуг за допомогою штучного інтелекту, зацікавилися у світі. А придумали його українці. Ідейний натхненник проекту HeartIn – Олексій Виноградов. Він до цього уже мав налагоджений бізнес у галузі телекомунікацій. Та на піку слави зважився кинути виклик самому собі і змінити сферу – застосувати свої знання та досвід у ІТ в медицині. Частково на таке рішення підштовхнула втрата батьків через неправильно встановлений діагноз.
Олексій із партнером – кардіологом Дмитром Федьковим, вирішили зосередитися на технології мобільної кардіографії. Позаяк, серцево-судинні захворювання – одна з головних причин смертності у світі, і рання їх діагностика могла б покращити статистику.
Продукт HeartIn складається з двох компонентів – футболки з електродами, які знімають показники роботи серця, та пристрою з Bluetooth-модулем. Його батарея працює до 24 годин. Вшиті у футболку ЕКГ-сенсори вимірюють серцебиття та інші параметри і через Bluetooth-модуль у реальному часі передають ці дані на мобільний додаток.
Програма дає рекомендації про інтенсивність вправ та необхідність перепочити. А також сигналізує про можливі проблеми з серцем. Точність таких замірів, як стверджують розробники, становить 99% відсотків. У той час як в інших трекерів – 40-60%, через що рекомендації для тренувань інколи виявляються невірними.
Наша мета – забезпечити ранню діагностику серця. Але люди не хочуть купувати майку просто заради діагностики. Так народилася ідея поєднати процес: видати дуже точні показники пульсу і варіабельності ритму серця, додати звіти за результатами тренувань, і загорнути це в гарний зручний додаток, а в процесі робити діагностику,
– розповів Виноградов.
Футболка зручна і практична – витримує активні тренування і її можна прати як звичайну. Але перш, ніж дійти до кінцевого продукту, Олексій із командою переробив близько 40 прототипів, потратив роки на дослідження і щонайменше півтора мільйона доларів власних заощаджень. Свою компанію з офісами в Україні, США, Нідерландах і на Тайвані сам засновник сьогодні оцінює у десятки мільйонів доларів.
У 2017 році на Kickstarter проект "розумної футболки" HeartIn за 19 днів до кінця кампанії зібрав 18 тисяч доларів при необхідних 15 тисячах доларів. Та гроші, каже Олексій, не головне. Йому цікаво робити те, що змінить життя багатьох людей.