Grammarly – одна з найупізнаваніших українських компаній зі штаб-квартирою у Кремнієвій долині, яка, до того ж, демонструє високі темпи зростання. Свого часу проект зумів залучити рекордні – як на український стартап – 110 мільйонів доларів інвестицій. У нього мільйони постійних користувачів по всьому світу, з потенціалом у 2 мільярди.
В Україні про сервіс знають не так багато, як закордоном, позаяк ця онлайн-платформа на базі штучного інтелекту допомагає перевіряти правопис англійською мовою – у діловому листуванні, приватній переписці чи звичайних постах у соцмережах.
Наші помилки іноді можуть дорого нам коштувати, навіть коли йдеться про таку банальну, як комусь може здатися, річ, як граматика, – вважає Олексій Шевченко. Він, його університетський товариш Максим Литвин та Дмитро Лідер – усі троє стоять біля витоків Grammarly.
Проекту Grammarly передував онлайн-сервіс, який допомагав виявляти плагіат у текстах
Цьому проекту передував інший успішний стартап – онлайн-сервіс, який міг виявити плагіат у текстах, написаних англійською. Алекс (так тепер називають його американські друзі), як і його друг Макс, тоді навчалися ще у Міжнародному Християнському університеті у Києві.
Згодом перебралися за океан, де продовжили навчання і, паралельно, вели свій бізнес. Компанію, послугами якої на піку популярності користувалися сотні університетів та мільйони студентів в усьому світі, хлопці продали. Натомість перейнялися новою ідеєю.
Обидва у той час мусили щодня спілкуватися нерідною для них мовою, і, попри тривале перебування в англомовному середовищі, граматика та стилістика іноді ще "кульгали". Вирішувати проблему взялися за допомогою технологій та досвіду з попереднього проекту, і, як згодом виявиться, багато в чому перевершили таких гігантів, як Google та Microsoft.
Компанія має офіси у Києві, Нью-Йорку та головний у Сан-Франциско
Розроблений командою українців онлайн-коректор для англомовних текстів перевіряє понад 250 типів орфографічних, пунктуаційних та граматичних помилок. Користуватися сервісом можна через сайт або окремий додаток до браузера. Як показує практика, така платформа корисна не лише для тих, у кого англійська – не рідна, а й для носіїв мови, – скажімо, для коригування об'ємних текстів.
Сьогодні у компанії більше сотні працівників та три офіси, головний з яких – у Сан-Франциско, а ще – у Нью-Йорку та, найбільший, – у Києві, де й була створена перша версія популярного нині сервісу.