Що таке вигорання на роботі, та як його уникнути: пояснення психолога

2476 Читать новость на русском
Що таке вигорання на роботі
Що таке вигорання на роботі / tvoemisto.tv

Вигорання на роботі – дуже небезпечне психологічне явище, яке шкодить не тільки працівнику, але й негативно впливає на колег та робочий процес в цілому.

Про це розповів психотерапевт Кістеньов Сергій.

Читайте також: Соціальні мережі викликають депресію: дослідження

Вперше описаний в 1970-х роках, синдром вигорання – це набір пов'язаних з роботою симптомів, які зазвичай виникають у людей без попередніх психологічних або психічних розладів. Синдром вигоряння викликаний невідповідністю між очікуваннями і ідеалами працівника і фактичними умовами їх виконання.

Фактори ризику
індивідуальні:
• низька самооцінка
• неадаптивні механізми подолання стресу
• ідеалістичний світогляд
• нереалістично високі очікування
• наявність фінансових проблем
організаційні:
• великий об'єм роботи
• конфлікти з колегами
• відсутність ресурсів
• відсутність контролю
• дисбаланс зусиль і винагород
• нестача працівників
• швидкі організаційні зміни

На початкових етапах люди відчувають емоційний стрес і зростаюче розчарування в роботі, потім втрачається здатність адаптуватися і починається демонстрація негативного ставлення не тільки до своєї роботи, але і до колег.

В кінцевому результаті, розвиваються три класичних симптоми:

1. Виснаження: генералізована втома, яка може бути пов'язана з присвятою надмірного часу і зусиль завданню або проекту.

2. Деперсоналізація: це віддалене або байдуже ставлення до роботи. Виявляється як негативне і цинічне поводження, можлива поява байдужості у взаємодії з колегами. Деперсоналізація може бути виражена також непрофесійними коментарями, спрямованими на співробітників.

3. Недооцінення особистих досягнень: тенденція до негативної оцінки результату своєї роботи, до відчуття що недостатньо добре працюєш.

Як не вигоріти на роботі
Вигорання на роботі може призвести до депресії 

Як захистити себе від вигорання:

  1. зменшити кількість стресів в житті;
  2. слідкуйте за порядком на робочому місці;
  3. цінуйте свій час;
  4. робіть перерви під час робочого дня;
  5. зосередьтесь на зусилях, а не результатах;
  6. займайтесь самоаналізом.

Більше новин, що стосуються лікування різноманітних захворювань, медицини в Україні, здорового способу життя та харчування, вагітності та пологів, відкриттів у сфері медицини та багато іншого – читайте у розділі Здоров'я.

Джерело: 24 Канал
powered by lun.ua
Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Коментарі
Залиште відгук