Українські дороги
За його словами, проблема із розвитком українських доріг полягає у тому, що на сьогоднішній день функція замовника та контролера знаходиться в руках однієї структури – Укравтодора.
Для того, щоби розуміти, які саме дороги розвивати, потрібно мати стратегію як буде розвиватись держава. Якщо Україна буде розвиватись у транспортному напрямку, то ставити акцент потрібно на розвиток магістралей. Якщо аграрний напрямок, то акцентувати необхідно на розвитку сільських доріг.
Однозначно, Україна – транзитна держава, і одним із найпріоритетніших напрямків є розвиток транспортних коридорів із Європи в Азію,
— сказав Мартенс.
Стратегія розвитку галузі
Як повідомив Мартенс, практично 95% робіт виконує Укравтодор.
"Фінансування дуже обмежене. У минулому році із 18,5 млрд грн, котрі мали піти на розвиток доріг, пішло всього близько 2 млрд грн",
— сказав співзасновник та член правління Громадської спілки "Моя дорога".
Із тих коштів, які виділяються на фінансування доріг, 80% коштів виділяється на дороги державного значення. Потрібно дороги місцевого значення віддати на рівень органів місцевого самоврядування.
Контроль за якістю доріг
Необхідно, як він розповів, створювати ринок інжинірингових компаній або інженерів-консультантів, котрі будуть незалежними і здійснювати технічний нагляд за будівництвом доріг. І це можна реалізувати тільки, якщо від Укравтодора функція контролю буде передана на "аутсьорсінг".
Кожний підрядник має застрахувати ту роботу, які він виконав і тоді відповідальність буде перед страховою, — сказав Мартенс.