Мабуть, багато з вас дивились фільм "Вище неба" із Джорджем Клуні, де його герой, Раян Бінгем користувався картою пасажира, який дуже часто подорожує та отримує за це різноманітні бонуси. Звісно, герой фактично "жив" у літаку, але чи потрібно бути Бінгемом, щоб користуватися цими привілеями?

Програми лояльності

Майже кожна авіакомпанія має систему винагород для пасажирів, які часто літають саме її рейсами. Саме тому існують так звані "клуби постійних пасажирів", які мають переваги завдяки участі у програмах лояльності.

Тут все просто і зрозуміло – система діє за принципом стандартної бонусної програми. Тобто ви літаєте рейсами певної авіакомпанії, користуєтеся послугами її компаній-партнерів, а вам за це нараховують бали. В подальшому це дозволить вам заощаджувати на нових перельотах, отримувати різні привілеї та бонуси, а якщо літаєте ви багато – швидко назбирати на нагородний авіаквиток.

Програми лояльності пропонують усі великі авіакомпанії, а приєднуватись до них варто, навіть якщо ви літаєте нечасто.

Щоб стати учасником програми лояльності, потрібно заповнити анкету. Це можна зробити в аеропорту на стійці реєстрації, в салоні літака під час польоту (в МАУ анкету можна знайти в кожному примірнику бортового журналу з такою ж назвою – PANORAMA), а також на сайті перевізника. Заповнити анкету ви можете ще до вильоту, навіть якщо це ваш перший політ з обраним перевізником.

Більш того – вам зовсім не обов'язково літати на відпочинок чи в робочі відрядження кожного місяця: навіть якщо ви літаєте раз на шість місяців чи рік, милі все одно будуть накопичуватись, а ви будете отримувати бонуси. Та й членство у таких "клубах постійних пасажирів" в більшості випадків безкоштовне і не вимагає жодних внесків або плати за реєстрацію.

До речі, першими до цієї ідеї додумалися у США – в 1972 році United Airlines почали тішити своїх пасажирів сувенірами. Справжньою маркетинговою фішкою програми авіалояльності в більш-менш звичному вигляді стали у 1981-му – саме тоді було започатковано AAdvantage, яка існує до сьогодні.

Накопичення миль

Як тільки ви заповнили анкету і приєдналися до програми лояльності, за кожен переліт вам будуть нараховуватись бали – так звані милі. Саме завдяки милям ви зможете в майбутньому отримати знижку на авіаквиток, або навіть і квиток за нульовим тарифом (тобто сплатити доведеться лише обов’язкові збори). Звучить дуже привабливо, правда?

Милі бувають двох категорій – бонусні та статусні, кожна з цих категорій має свої переваги.

Бонусні милі – це фактично валюта, за яку ви згодом і "придбаєте" квиток, знижу чи додаткове місце багажу. А от статусні милі працюють лише на ваш власний авторитет. Саме ці милі дозволять вам користуватися ексклюзивними сервісами по всьому світу.

Зазвичай, це доступ до бізнес-зали аеропортів з усіма належними задоволеннями, безкоштовне підвищення класу комфорту на борту з ініціативи перевізника, збільшена норма перевезення багажу та ручної поклажі, реєстрація на окремій стійці і т.д.

Після першого польоту за умовами Panorama Club від МАУ ви отримуєте одразу тисячу миль в подарунок, а потім накопичуєте їх за правилами та умовами програми перевізника. Для прикладу, кількість нарахованих миль залежить від класу бронювання, тобто чим вищий клас – тим більше миль.

Перевізник зберігає за собою право визначати кількість миль, що нараховується за перельоти. Аби розрахувати кількість отриманих миль, можна скористатись спеціальним калькулятором на сайті перевізника.

Для прикладу, за умовами Panorama Club від МАУ за переліт з Києва до Анкари у бізнес-класі пасажир отримає на свій рахунок 1 125 бонусних миль, які можна буде згодом використати.

Але купівля квитка – не єдиний спосіб заробити милі. Наприклад, МАУ пропонує милі за попереднє замовлення харчування (до того ж, з приємними знижками), послугу супроводження дітей, послугу попередньої оплати перевезення понаднормового багажу, проживання в готелях, прокат авто та навіть використання мобільного зв’язку за кордоном.

Навіть якщо ви подорожуєте літаком не так часто, милі будуть потроху накопичуватись. Однак варто врахувати, що перевізники встановлюють ліміт на використання бонусів, які можуть "згорати". Проте "термін придатності" миль може сягати трьох років, тож у вас достатньо часу, щоб назбирати достатньо на квиток-винагороду.

Ще один важливий факт – заробляти милі можна не лише з однією авіакомпанією. Адже існують авіаційні альянси, що істотно спрощує накопичення, оскільки милі за перельоти рейсами всіх членів альянсу можна складати в одну "скарбничку". Більш того, навіть якщо офіційно авіакомпанія не є членом альянсу, то це не завжди заважає збирати милі в декількох місцях. Наприклад, у випадку з МАУ накопичення миль можливо і з такими авіакомпаніями-партнерами, як Air France, Austrian, Etihad, KLM, TAP Portugal.

Використання миль

Квиток-винагороду можна отримати, коли на вашому рахунку накопичиться достатня кількість миль.

Наприклад, за умовами Panorama Club, квиток-винагорода з Києва до Амстердаму в обидві сторони обійдеться у 20 000 миль.

Якщо миль накопичилося не так багато, є й інші приємні бонуси. Наприклад, придбавши квиток економ-класу, ви можете оплатити милями підвищення класу комфорту та летіти в бізнес-класі, або можете обміняти милі на знижку до 50% від тарифу чи зміну дати або маршруту перельоту та навіть оплату перевезення понаднормового багажу.

І найприємніше: участь в програмах лояльності у більшості випадків є безкоштовною для всіх пасажирів, а умови членства – невибагливими. Але таким чином ви зможете зробити перельоти ще більш комфортними та вигідними.