Беззмістовність виборів

— Насправді, ми забуваємо, що вибори є місцевими, а ті гасла, що розповсюджують політичні партії вони стосуються державного рівня — зниження тарифів, контрактна армія тощо. Вибір партій саме таких гасел зумовлюються особливостями нового закону про місцеві вибори.

Виборчий бюлетень сформований таким чином, що спочатку вписана назва партії, потім вже ім'я кандидата.

— Відштовхуючись від цього є статистка, що 60% виборців буде реагувати на партійну приналежність і лише 40% на прізвище кандидата по конкретному округу. Саме тому зараз розкручуються партійні бренди, що мають подвійну мету.

По-перше, подолати 5% бар’єр на місцевих виборах, а, по-друге, засвітитись на майбутніх парламентських виборах.

Виборча система і закон

— В значній кількості європейських країн є цілком пропорційна система виборів з відкритими списками. У них партійні системи добре побудовані знизу догори, що навіть у депутата селищної ради і маленького міста кожна партія має програму розвитку цього рівня, а у наших партій немає таких програм.

Це зумовлено тим, що в країні процвітає політична реклама — партії не мають реальних програм.

— Цей закон, що прийнятий зараз є перехідним. На наступні вибори ми пропонуємо доопрацювати виборчий кодекс, у якому передбачити відкриті списки у якій запрацюють соціальні ліфти.

На всю Україну є тільки кілька стратегій розвитку для регіонів. Зокрема міста Канева, Вінницька європейська стратегія.

Порушення

— Закон прописаний таким чином, що як кандидат, так і партія можуть надати послуги або товари обсягом не більше 60-и гривень. Однак не сказано, скільки разів можна надавати такі послуги.

Тому ми бачимо, як кандидати розповсюджують дешеву картоплю чи хліб — усе це не можна трактувати, як підкуп.