Усі європейські столиці, а у більшості країн – навіть менш-більш великі міста, мають 4,6, а іноді і 8 полосні кільцеві дороги, які для мільйонів гостей чи, тим більше, власних громадян є візитівкою їх країн. Значно більш важливою, ніж наприклад центральна площа чи вулиця, де знаходиться уряд чи парламент.

На центральну площу чи вулицю потрапляєш 1-2 рази в рік, а кільцевою дорогою мільйони людей користуються щодня. Тому кільцева дорога – це предмет гордості, зразок дорогобудівного мистецтва, високоорганізована інфраструктура, де кожен метр використовується для зручності громадян. Не лише у Брюсселі, Парижі чи Варшаві, але й у сусідньому Кракові чи навіть у ненависній Москві – скрізь кільцева дорога є предметом гордості.

Київська кільцева дорога – це величезний смітник, символ деградації України до рівня найгірших країн Африки. Розбита дорога, в окремих місцях – просто танкодром, брудні тротуари, якщо вони є взагалі, базари, базари, базари, вантажівки, які прямо на кільцевій продають камінь чи дрова і забирають сміття, абсурдні і життєво небезпечні розвороти, всюди бруд...

Я ніколи не мав особливих ілюзій щодо Кличка, але, коли його обрали мером, то сподівався, що він, як людина, яка тривалий час прожила в Німеччині і принаймні точно знає, як має виглядати кільцева дорога Берліну чи Мюнхену, відремонтує і впорядкує кільцеву дорогу Києва. Не кажучи вже про те, щоб дійсно її зробити кільцевою – аби вона охопила Київ і зробила трафік через столицю комфортним і для транзиту, і для киян. Але ні...

Після того, як "злочинні" попередники розширили Жулянський міст і побудували гарну ділянку дороги біля Пущі (яка, правда, мов анекдот, закінчується тупиком), більше жодного кроку, щоб хоч якось упорядкувати Кільцеву дорогу київська влада, як і мінінфраструктури, не зробила.

Вони катаються на велосипедах по Хрещатику, пишуть щось у Фейсбуці. І вже втретє змінюють асфальт на Старонаводницькій. Там і раніше було гарне покриття, але вони не втомлюються її покращувати – щоб комфортніше було з Печерська їхати на Кончу-заспу.

Воно й зрозуміло. Разом з трасою на Бориспіль Кличко і нинішнє керівництво мабуть що більше іншими дорогами не користується і не планує користуватися. Головне – нагрітись добре на київській землі, в Бориспіль – і за кордон.

Жити на старості мабуть Кличко і інші керманичі планують точно не в Києві, а десь в Баден-Бадені чи Ніцці. Інакше хоч трохи б подбали про дороги власного міста. Причому, враховуючи ціну землі і дозволів на бізнес тут, зробити це – простіше простого. Якщо мотивація – щоб залишити після себе Київ кращим, а не вкрасти і купити віллу за кордоном.

Читайте також: Бюджетне планування: зміни – тільки через три роки