Тож з якими термінами мають справу майже всі авіатуристи, і які варто вивчити заздалегідь, щоб потім не штурмувати Google або телефонну лінію туроператора?

Квиток

Починаючи саме з авіаквитка перед нами постає перелік незрозумілих слів та скорочень. Давайте розберемося з головними з них, щоб відпочинок розпочався без проблем.

Перш за все варто пам’ятати, що квиток це ваш договір з авіакомпанією. У квитку є уся важлива інформація: номер рейсу, час і дата вильоту, а також інформація про багаж та харчування.

E-ticket це електронний варіант стандартного квитка. Він приходить пасажиру на електронну пошту при онлайн покупці. Це дуже зручно, бо його навіть роздруковувати необов'язково, адже "розумні" системи самі ідентифікують пасажира за паспортом. Ще одна перевага електронного квитка його практично неможливо загубити.

Проте варто пам’ятати про винятки, коли роздрукований квиток є обов'язковою вимогою аеропорту або перевізника.

У квитках зазвичай вказана інформація про пасажира: ім’я та прізвище записане латинськими літерами. Також вказується гендерна приналежність (чоловік MR; жінка MRS або MSS; дитина CHILD; немовля INF).

Також ви можете перевірити клас бронювання. A, F, P перший клас; C, D, J, I, Z бізнес; інші літери економ клас.

Час вильоту означає фактичний час зльоту, а на борту літака треба бути мінімум за 20 хвилин. Обов’язково врахуйте і час на реєстрацію зазвичай вона закінчується за 40 хвилин до вильоту рейсу за розкладом!

Гарантоване місце. Якщо у вашому квитку стоїть ОК, то місце в літаку для вас заброньоване. А от NS означає "політ без місця".

RQ або SA означає, що місце вам виділять тільки після проходження реєстрації всіх, у кого статус ОК. Місця може й не вистачити. Втім, це стосується не лише квитків зі статусом NS, RQ або SA. Інколи навіть підтверджене місце не гарантує вам виліт саме цим рейсом. Така ситуація називається Overbooking (надлишок броні) і може статися на рейсах будь-якої авіакомпанії світу. Це означає, що квитків на рейс продали більше, ніж фактично є місць в салоні. Overbooking виникає тому, що системи бронювання, зазвичай, страхуються від неявки пасажирів. Але не впадайте у відчай вас відправлять наступними рейсами, а завдані клопоти компенсують матеріально.

Round-trip, RT квиток в обидві сторони. Корисно знати, що зазвичай такий квиток обходиться дешевше, аніж окремі квитки туди і назад.

One-way, OW квиток в одну сторону.

Якщо ви вирішили повернутися, однак не знаєте конкретної дати, ви можете обрати квиток з відкритою датою такий же round-trip.

А якщо ви запланували собі складний маршрут і хочете прилетіти в одне місто (країну), а вилетіти з іншого, то сміливо беріть квиток типу multi-city.

Flight coupon перелітний купон. Іншими словами це один відрізок (сегмент) шляху.

Наприклад, ви мандруєте маршрутом А Б С Б, який складається з чотирьох сегментів. Дуже важливо летіти саме у такому порядку, як зазначено у квитку. Бо, якщо ви вирішите пропустити перший рейс з пункту А в пункт Б і почати свою подорож відразу з пункту Б, квиток анулюється без права компенсації. Адже ви порушите послідовність польотних сегментів.

Through ticket єдиний квиток на весь маршрут подорожі, оформлений як одне бронювання. Такий квиток хоч і не застрахує від таких неприємних ситуацій, як затримка або скасування рейсу, але гарантує вам потрапляння до пункту призначення. З таким квитком авіакомпанія чи її партнери несуть за вас відповідальність на кожному зі сегментів подорожі.

Ще один важливий термін Boarding pass. Це ваш посадковий талон перепустка на борт. Він також буває паперовим або електронним. Електронний варіант приходить вам на скриньку при реєстрації онлайн. Талон можна роздрукувати чи зберегти на телефон у вигляді QR-коду і пред'явити просто зі смартфону.

Багаж

Baggage багаж, який повинен пройти реєстрацію, і який перевозитимуть у багажному відсіку літака. Багато перевізників використовують так званий piece concept. Це означає, що у вартість авіаквитка входить провезення певної кількості місць багажу. Тут треба бути уважним, бо норма безкоштовного перевезення визначається кожною авіакомпанією окремо.

Щоб з’ясувати це, знайдіть на квитку позначку PC. Перед нею є цифри 1, 2, 3. Вони означають кількість валіз, які один пасажир може везти без додаткової плати.

Якщо у квитку написано 0 PC значить у вас передбачена лише ручна поклажа.

Не менш важлива багажна квитанція Baggage tag. Вона складається з двох частин: одна прикріплена на валізу, інша, зазвичай, до посадкового талону.

Її треба берегти так само пильно, які і всі інші документи. Бо якщо ваш багаж відстав або заблукав, цей корінець дозволяє звернутися до служби розшуку багажу Lost&Found і значно спрощує пошук.

Cabin/hand luggage ручна поклажа чи те, що ви берете з собою на борт літака. Кожна авіакомпанія встановлює габарити самостійно, але переважно це одне місце розміром 55х40х20 см і вагою від 7 до 15 кілограм.

Зверніть увагу, що до складу ручної поклажі входять: верхній одяг, парасоля, фотоапарат, персональний комп'ютер, дамська сумочка, а також поклажа з дитячими речами (якщо летите з дитиною).

Не можна брати на борт літака колючі та ріжучі предмети і газові балончики. Тому, наприклад, манікюрний набір треба відправити у багаж, щоб не розпрощатися з ним на контролі безпеки.

Найкраще заздалегідь ознайомитися з переліком заборонених речей на сайті авіакомпанії, аби не псувати собі настрій перед відпочинком неприємними сюрпризами.

Сумку з документами та цінними і крихкими речами тримайте при собі і не залишайте її без нагляду в залі очікування чи на багажній полиці десь в іншому кінці салону літака. Бо лише ви відповідаєте за збереження ваших особистих речей!

Харчування

Onboard meal це бортове харчування. Інформація, чи ви зможете поїсти безкоштовно або за додаткову плату, є у вашому авіаквитку.

Щоб дізнатися це, треба знайти слово meals. Якщо перед ним стоїть NO/N за їжу під час польоту доведеться заплатити.

Також існує така функція як Pre-ordered meal, що означає попереднє замовлення харчування тобто ви можете придбати обід разом з купівлею квитка чи додати його до свого бронювання за деякий час до відправлення рейсу (але не пізніше, ніж за 48 годин). Меню можна переглянути заздалегідь на сайті перевізника, вибрати страву і оформити замовлення в касі або через контакт-центр.

Зверніть увагу, якщо ви обрали напрямок з пересадкою на рейси різних авіакомпаній, то завжди зберігаються норми провозу багажу першого перевізника. Але на бортове харчування цей принцип не розповсюджується умови у кожного перевізника свої.

Якщо з вами сталася якась неприємна ситуація не панікуйте! Зателефонуйте на "гарячу лінію" перевізника або повідомте про це на офіційних сторінках в соціальних мережах.

Нехай ваші подорожі будуть незабутніми, а теплі літні місяці стануть радісними та цікавими!