Про це вона заявила в ході засідання робочої групи в Держрегуляторслужбі у вівторок.

"Ми маємо претензії до цього варіанту Методики. Вона заплутана, не функціональна і не відповідає на базові питання. АМПУ не зможе узгодити з нами цей документ, оскільки в ньому крім інвестиційної складової є питання підходу до витрат. До сих пір вони не можуть розрахувати, якими будуть портові збори по цій методики", – зазначила вона.

За її словами, слід повернутися до розробки більш спрощеного варіанту документа, який не буде всебічно підходити до витрат.

"Вона повинна бути прозорою", – констатувала К.Ляпіна.

При цьому представник Мінінфраструктури, виступаючи в ході засідання робочої групи, повідомив, що міністерству також не подобається розроблений документ.

За його словами, Мінінфраструктури також виступає за зниження портових зборів, а також підтримує скасування ПДВ на збори і скасування крос-субсидування збиткових портів.

Як зазначила представник Європейської бізнес-асоціації в ході свого виступу, власники вантажів, що платять високі портові збори в Україні, не можуть нормально конкурувати на зовнішніх ринках.

При цьому, за її словами, розроблена методика не має ніяких важелів стримування АМПУ.

"Інвестиційна складова може тільки рости, але немає факторів, які стимулювали б АМПУ збільшувати свою ефективність", – сказала вона.

Представник ЄБА назвала нинішній рівень портових зборів надлишковим, оскільки АМПУ не може витратити накопичені кошти. Вона навела приклад канального збору, внаслідок якого планується утримувати всі водні шляхи України.

Крім того, вона запропонувала, щоб бізнес через раду портів або інший механізм брав участь у затвердженні інвестпроектів в портах.

Представник Американської торгової палати в ході свого виступу повідомив, що не підтримує розроблену методику.

"Збори повинні бути зменшені. Експортери не повинні платити підвищені ставки і втрачати гроші, втрачати конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Зрештою, наша економіка втрачає більше, бюджет недоотримує податки, не створюються робочі місця, стримується економічне зростання", – сказав він.

На його думку, в цілому дана методика виглядає, як "ноу-хау" української нормативної бази.

"Немає країн, де функціонує така методика. А тарифною політикою має займатися Нацкомісія з регулювання цін на транспорті", – підкреслив він.