У ДАІ впевнені, що зменшить рівень хабарництва. Поки що законопроект лише в розробці, проте такі апарати вже почали працювати.

"У Києві сьогодні фіксується чотири системи автоматичної фіксації правопорушень і відповідно ті підприємства, які презентують ці системи, вони готові залучати кредитні кошти для реалізації цих проектів, у межах від 200 млн доларів до 200 млн євро", - повідомив начальник Центру безпеки руху та автоматизованих систем при МВС України Сергій Будник.

Апарат має фіксувати тих, хто перевищує швидкість, виїхав на заборонений сигнал світлофора, зустрічну смугу або рухається тротуаром

Апарати виготовлені в Китаї, й у Південній Кореї спільно із Словенією. Апарат має фіксувати тих, хто перевищує швидкість, виїхав на заборонений сигнал світлофора, зустрічну смугу або рухається тротуаром. Порушникам на домашню адресу надсилатимуть сповіщення про штраф. Юристи позитивно оцінюють законопроект. Проте, додають, з’явиться інша проблема: апарат фотографує номерний знак, а не водія. Тому відповідальність лежатиме на власнику, не враховуючи того, хто був за кермом.

Апарат фотографує номерний знак, а не водія

"З точки зору правової держави притягнення власника, який не був за кермом, довірив іншій особі, вже винесення постанови про притягнення, тобто визнання його винним, є порушенням презумпції невинуватості і порушенням принципів правової держави в таких випадках", - пояснив керуючий партнер юридичної компанії L.A. Group Олександр Шкелебей.

Визнання власника авто винним - є порушенням презумпції невинуватості і порушенням принципів правової держави

Водії з пересторогою ставляться до нової системи фотофіксації.

Наразі в Україні діє інша система - "Гарпун". Її головний недолік - це обов’язкова зупинка водія інспектором ДАІ. Відмовлятися від неї поки що не планують.

Державтоінспекція хоче залишити і діючу систему "Рубіж". У Виконавчій службі України відзначають її ефективність. Крім автопорушників, вона дозволяє зупиняти банківських боржників, неплатників аліментів та комунальних послуг.

"Державний виконавець виявив за боржником транспортний засіб і відповідно оголосив його у розшук. Для державного виконавця немає різниці, будуть це банківські кредити чи то борг за аліменти", - сказав директор Департаменту ДВС України Олексій Соломко.

Впровадження нової системи відбудеться у рамках програми підвищення безпеки дорожнього руху. Цьогоріч ДАІ вже почала зобов'язувати водіїв вмикати фари у денну пору доби на заміських дорогах. А от від обмеження швидкості в населених пунктах на рівні 50 км на годину, поки вирішили відмовитися. Швидкісний режим залишатиметься без змін.