“У нас перелік пільг встановлений Федеральним законом, і там пільги передбачені тільки для держав-членів Митного союзу. Чи суперечить це Зоні вільної торгівлі - я зараз не готовий прокоментувати”, - сказав Рустам Хакімов з Головного управління федеральних митних доходів ФМС Росії.

В українському уряді вважають, що такі новації не узгоджуються, зокрема, із Угодою про зону вільної торгівлі СНД. Раніше Прем’єр-міністр Микола Азаров заявляв, що йому вдалось домовитись із російським прем’єром про те, що утилізаційний збір не стосуватиметься українських автівок.

Тож в Кабміні досі сподіваються, що домовитись із Кремлем вдасться.

“Ми сьогодні ведемо активні переговори по нерозповсюдженню на українських машинобудівників платежів по утилізаційному збору. Ми запропонували РФ чотири варіанти дій і, я думаю, що один з них сьогодні Російською Федерацією буде прийнятий”, - сказав міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко.

Експерти переконані, що утилізаційний збір продавці автомобілів закладатимуть у їхню вартість, тож ціна автівок суттєво зросте. До слова, розмір ставок утилізаційного збору російський уряд має затвердити найближчими днями.

“Візьмемо навіть мінімальну ставку – 500 доларів, то сегменту автомобілів економ-класу це буде суттєве підвищення ціни. А Україна саме поставляє марки автомобілів, які відносяться до економ-сегменту. Вартість цих автомобілів починається від 7000 доларів. Тому, якщо ми добавляємо 500-1000 доларів, то вже отримуємо іншу ціну”, - пояснив економіст Володимир Власюк.

Ставки мита на утилізацію автобусів та вантажівок будуть у декілька разів вищими, ніж для легкових авто. Це робить значну частину українського автомобільного експорту нерентабельною, - кажуть автовиробники.

“Постачати КрАЗи, малотоннажні фургони в таких умовах - це абсолютно безглуздо, тому що автомобілі, масою понад 20 тонн, повинні подорожчати десь на 16,7 тисяч доларів. Це дуже великі гроші, як Ви розумієте. Це становить майже третину митної вартості автомобіля”, - зазначив віце-президент Асоціації автовиробників України "Укравтопром" Юхим Хазан.

Зауважимо, що саме Росія - головний зовнішній ринок для українських автовиробників. Так, минулого року 95 відсотків усіх проданих за кордон українських авто були експортовані саме до Росії.