"Мене захоплює світло як матеріал, адже це один із найдревніших інтересів людства: вогонь, зірки, відблиск місячного сяйва у морі. Нам усім так хочеться дотягнутися до сонця, проте, це неможливо, адже ми згоримо. Щоправда, освітлення будинків стало мистецтвом лише недавно. Раніше такий дизайн вважали утилітарним", - каже дизайнер Томас Емде.

Серед робіт Емде - освітлення даху франкфуртського комерційного банку, що знаходиться в приміщенні одного із найвищих хмарочосів у Європі. Ця споруда - заввишки у 300 метрів.

Можна сказати - Томас Емде встановлює нові стандарти в освітленні. Дизайнер займається супермаркетами, музеями та банками. У життя свої ідеї митець втілює разом із командою техніків та професійних художників.

"Вперше ми використали світлодіодне скло у фасаді будинку, що в Кельні. Фішка в тому, що скло не підсвічують з допомогою додаткових джерел. Воно само себе освітлює", - розповідає Томас.

Варіанти незліченні. З допомогою світлодіодів можна досягнути якості у понад 16,5 мільярдів імовірних кольорів.

"На створення такого освітлення мене надихнула подорож поїздом із Франкфурта до Касселя. Потяг їхав з тунелю в тунель. Коли ми були надворі, у вагоні вимикали світло, а коли заїжджали до тунелю, вмикали штучне освітлення. І я подумав - а чому б вікнам не генерувати власне світло? Адже, ми будуємо наші домівки так, щоб максимально використовувати денне світло. А коли вечоріє, ми покладаємося на штучне", - каже Томас Емде.

Світлодіоди замість класичних ламп: така візія освітлення майбутнього Томаса Емде викликала чималий інтерес серед споживачів. А відтак, на додаток до власної студії дизайну автор цієї новітньої ідеї створив окрему компанію, яка працює виключно над створенням світлодіодного освітлення. І перші успіхи не змусили чекати. Його меблі на основі технології світлодіодних ламп, створені разом із чотирма архітекторами, одразу ж стали популярними.

"Зазвичай, ми обираємо меблі блакитних, чорних, червоних та білих кольорів. Світлодіодні технології ж дозволяють швидко та зручно забарвити свою кімнату у відповідні до вашого настрою тони. В кухні, до прикладу, коли я їм, то віддаю перевагу італійській їжі із червоним вином, звісно у відповідних тонах", - каже Томас.

Звісно, й на цьому дизайнер не збирається зупинятися. Та для такого трудоголіка як Емде, мабуть, немає нічого неможливого. Зрештою, персоналізоване освітлення, каже автор, - це лише початок.