Документ забороняє рекламу на шкільних підручниках, зошитах та щоденниках. Як кажуть його автори, все це робиться для запобігання політичній агітації в школах перед парламентськими виборами.

“Взагалі-то йдеться про будь-яку рекламу, але ми наголошуємо на політичній рекламі. Тому що, насправді, я не бачила таких прикладів в Україні, щоб там був надрукований зошит з якимись там гаслами якоїсь структури. Але от політики в нас цим зловживають”, - каже співавтор змін до закону "Про рекламу" Ірина Геращенко.

Втім, "рекламні" нововведення підтримали не всі депутати. Мовляв, в Україні є важливіші проблеми з виконанням закону "Про рекламу".

“На телебаченні, коли пивна реклама налаштована виключно на молоде покоління і переконує, що лише молоді люди п’ють пиво. Оце річ, на мою думку є більше зло”, - каже член партії "Батьківщина" Микола Томенко.

Виробники шкільної продукції ініціативу також розкритикували. Хоча, такий прибуток для них є мізерним. На рекламній обкладинці одного зошита виробник заробляє лише 2 копійки, але, кажуть, якщо закон вступить в дію, до них зможуть придертися навіть за зображення тварин або автівок на обкладинках.

“Якщо і заборонити рекламу, то заборонити потрібно тільки політичну рекламу. Вона для дітей дійсно не потрібна. А така реклама, якщо вона з нормальним підходом і нема там нічого на ній поганого, вона жодному учню не заважає вчитися”, - каже генеральний директор компанії "Тетрада" Володимир Чайковський.

З іншого боку, замовники реклами на шкільних товарах від такої заборони особливо не постраждають, - прогнозують експерти. Адже реклама, наприклад, на півмільйонному тиражі зошитів, приносить середній прибуток лише в 20 тисяч гривень.

“Заборона реклами на зошитах - це вона до рекламного ринку має не те, що мізерний стосунок, майже ніякий. Це і по обсягах дуже мало, і по зв’язку з рекламним ринком - це незначна частина, і по важливості для рекламодавців - це теж нуль по суті”, - каже експерт з рекламних комунікацій Артем Біденко.

Батьки школярів так звані "рекламні" зміни схвалюють. Вважають, що психіка дітей стане здоровішою.

Втім, навряд чи цієї осені учні підуть до школи з чистими від реклами зошитами. Адже коли саме зміни до Закону "Про рекламу" ухвалять в цілому - не відомо. А багатомільйонні партії товарів із рекламними обкладинками вже очікують свого виходу на ринок.