Колишньому львів’янинові вдалося здійснити технічну революцію у дирижаблях і поєднати найкращі якості вертольота, гідроплана й навіть — підводного човна.

Уперше дирижаблі позбулися необхідності скидати баласт. Тут його просто немає, адже підйом забезпечують гвинтові рушії, як і в гелікоптері. У розробці Пастернака гелій з оболонки частково викачують у спеціальні балони, а не випускають в атмосферу, як у традиційних моделях, завдяки чому апарат може приземлятися без щогл і тросів.

До речі, це власна розробка українця, тож він уже подав заявку на патент. Aeroscraft обладнаний посадковими подушками для приземлення на непідготовлену поверхню. Усе, що потрібно — більш-менш рівний майданчик, діаметром близько 300 метрів.

Та найважливіше, що українцеві вдалося подолати головний недолік усіх дирижаблів — ненадійну оболонку. В Aeroscraft вона куленепробивна. Навіть якщо зовнішній шар матиме пробоїну, дирижабль не спускатиметься.

А тепер про комерційні переваги. Дітище українця здатне підняти 66 тонн вантажу. Aeroscraft для цього витратить на третину менше палива, ніж якби цей же вантаж перевозив літак. До речі, наступна модель, яку наразі розробляють, матиме вантажопідйомність у 450 тонн. Цим "пташкам" уже прогнозують переворот на ринку перевезень.

Найбільше захоплення розробка Ігоря Пастернака викликала у NASA та Пентагону. За останні 10 років підприємець уклав більше 20 контрактів із військовими відомствами США, що принесли йому близько 80 мільйонів доларів. Військово-морські сили навіть надали українцю один зі своїх найбільших ангарів.

Читайте також: Українець першим у світі вивів на орбіту штучний супутник Землі

Водночас, компанія планує підписувати контракти і з комерційними установами. У чергу на Aeroscraft уже стали компанії-перевізники з Ісландії, Сінгапуру та Британії. У вересні цього року адміністрація президента запросила винахідника до Києва, аби він став почесним гостем виставки "50 винаходів, які Україна подарувала світу".