Переможцем конкурсу в порту "Ольвія" стала компанія QTerminals з Катару. Впродовж п’яти років вони обіцяли інвестувати у розвиток понад три мільярди гривень. Також у 2019 році "Рисоіл-Херсон" переміг в конкурсі на концесію Херсонського порту, у який інвестують близько 300 мільйонів гривень.

Читайте також – 21 мільйон гривень шкоди: НАБУ розслідує махінації з портом в Одесі

Це перші об'єкти, які віддали в приватні руки за таким механізмом. Тобто, фактично, термінал належить Україні і його повернуть після закінчення угоди – відремонтованим й модернізованим.

Що таке концесія? Це форма державно-приватного партнерства, за умовами якого об'єкти державної власності (такі як дороги, аеропорти, підприємства тощо) передають в тимчасове користування у приватні руки за визначену плату.

В Україні впродовж декількох років готували законодавство і шукали бізнесменів, які могли б удосконалити наші порти. Міністр інфраструктури України Владислав Криклій запевнив, що працівники можуть не боятися змін – на п'ять років гарантовано їм гарантоване місце роботи без права їх звільнити.

94 зі 100 портів є у концесії

Здача об'єктів за такою схемою – успішна практика. У концесії перебувають 94 порти зі 100 кращих. Проте на водних вантажних перевезеннях в уряді не планують зупинятися. В концесію хочуть передати й аеропорти.

Читайте також – Deutsche Bahn та Україна: чи може німецька компанія врятувати Укрзалізницю

Зараз уряд шукає інвесторів для концесійних доріг. Вони мають бути платними та будуватимуться як альтернатива основним. У світі здають в приватні руки й системи переробки сміття і туристичні об'єкти. Наразі Україна випробовує "перших концесійних ластівок" і сподівається, що економіка невдовзі відчує на собі її переваги.