Коли три місяці тому Vodafone Україна відкрив частину своїх даних для всіх бажаючих аналітиків в проекті Big Data Lab, це був суцільний експеримент. Тоді мало хто розумів, у що це може вилитись, адже досі такого ще ніхто не робив. Після трьох місяців навчання, генерації ідей та їх опрацювання під наглядом менторів, команди-переможці оприлюднили свої проекти. Багато з них виявились дуже близькими до впровадження.

Аналіз великих даних, які генерує мережа мобільного оператора, може стати основою для створення сервісів, які економлять наш час та гроші і дбають про нашу безпеку.

Команда проекту "Пильнуй своїх" (Walk Me Home).

Так, проблему нічних переміщень містом взялися покращити одразу дві команди фіналістів Big Data Lab. Проект Walk Me Homе - для тих, хто турбується про безпеку своїх близьких. Програма, яка знає типовий маршрут вашого родича, надсилає вам повідомлення у разі раптової зміни напрямку його руху.

Інший проект вирішив проблему нічного пересування львів’ян. Сьогодні у цьому місті існують нічні маршрути громадського транспорту, однак вони не дуже ефективні. Проаналізувавши переміщення людей вночі, команда оптимізувала маршрути транспорту таким чином, щоб більше людей могли користуватись ними. За оцінками команди розробників, це дозволить підняти пасажиропотік нічних автобусів вп’ятеро!

Команда poVizz гарантує, що їх проект з доставки можна запускати хоч завтра.

Зробити сервіс доставки ще швидшим – в межах одного дня – пропонують учасники команди poVizz. При цьому не треба створювати конкурента "Нова Пошта". В якості кур’єрів можуть працювати звичайні люди, котрі щодня пересуваються з дому на роботу чи у власних справах містом. Чому б їм не захопити з собою маленький пакуночок, який потрібно доставити саме туди, куди прямує людина? Та ще й непогано заробити? Реалізувати ідею допоможе мобільний додаток, який поєднає замовників послуг доставки та добровільних кур’єрів. Програма допоможе формувати набір замовлень та здійснювати їх оплату.

За допомогою аналізу даних Big Data команди розробників вирішували також багато соціальних проблем – наприклад, де треба будувати нові дитячі садочки або об’єкти торгівлі, як ефективніше розміщувати рекламу та виявити потенційних позичальників. Однак згідно голосування присутніх на захисті проектів команд, найбільш цікавим був визнаний проект перевезень людей на роботу з передмістя в великі міста.

Ідея стартапу RideNow, який став переможцем глядацьких симпатій – познайомити людей, які щодня їздять на роботу з передмість на своїх автомобілях з тими, хто добирається тим же маршрутом своїм ходом. Для цього аналітики проаналізували типові маршрути обох категорій жителів передмість, виявили спільних знайомих та інтереси й запропонували їм кооперацію. Усе – на основі знеособлених даних про активність клієнтів у мобільній мережі Vodafone. Вигода очевидна – колишні пасажири маршруток їздитимуть у комфортних салонах автомобілів, а власники авто зароблятимуть кошти на заправку своїх машин! Звичайно, у розробників такої ідеї буде невеличка комісія. Яка буде здатна вивести проект на самоокупність вже через 30 місяців.

Таким чином, експеримент з надання Big Data компанією Vodafone Україна виявився вдалим. Він показав, що аналіз різних масивів інформації може принести суспільству неабиякий зиск. А також стане добрим помічником у бізнесі.