Найбільші вигоди від цього процесу отримують держпідприємства, а також приватні щебневі кар'єри.

Про це пише бізнес-портал UAprom в матеріалі "Розподіл вагонів: чому УЗ не отримає залік автоматом".

У серпні, як пише видання, ситуація дійшла до межі – була присутня реальна загроза того, що ряд підприємств гірничо-металургійного комплексу могли зупинитися, оскільки УЗ не виконала заявки комбінатів на надання свого парку.

Як пише видання, в промислових колах добре відомо про практику вимоги заохочення за видачу вагонів.

"Існування неформальної плати за подачу вагона від 1000 грн нікого не дивує. У неформальних бесідах представники промислових підприємств кивають на лінійних керівників Центру Транспортної Логістики та "Укрзалізниці", які бажають додаткової матеріальної мотивації. Але найбільше дивує той факт, що окрема група приватних підприємств забезпечується парком УЗ на 90-100% і на їх перевезеннях задіяно близько 1/3 парку УЗ. Як з'ясувалося, це держпідприємства (вугільні ДП, заводи УЗ, лісники, військові) і, як це не дивно, приватні кар'єри по видобутку щебеню та граніту", – пише видання.

Як раніше повідомлялося, підприємства гірничо-металургійного комплексу та інші галузі України відзначали факт непропорційного розподілу вагонів "Укрзалізниці", що негативно впливає на економіку країни. Підприємства, що опинилися в заручниках УЗ, не можуть вчасно поставити сировину на підприємства і відвантажити готову продукцію.