Так, за попередніми оцінками учасників ринку, обсяг страхових платежів з боку як юридичних, так і фізичних осіб становив понад 13 млрд грн, а страхові виплати - понад 4 млрд.

Лідерами зростання були медичне страхування, а також інші види страхування, притік клієнтів у які забезпечує співпраця компаній з банківськими установами, зауважують учасники ринку.

“Це пов’язано з споживчим кредитуванням, причому тут є певний недолік. Тому що розмір комісійних винагород, які змушені платити страхові компанії, становлять 70-90% - фактично, це обсяги зростання таких показників, які не дають фінансового результату для страхових компаній”, - каже головний редактор Insurance Top Олександр Зальотов.

Драйвером зростання ринку минулого року було також обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників авто. Однак, не за рахунок збільшення кількості застрахованих, зауважують фахівці, а за рахунок підвищення тарифів.

Водночас на ринку "автоцивілки" сьогодні поглиблюється проблема демпінгу, зауважують експерти. Низка компаній вдаються до нечесної конкуренції, знижуючи ціни на поліси цивільної відповідальності і ставлячи під загрозу можливість страхових виплат.

“Якщо люди купують дешеву "автоцивілку", то компанія не резервує, не створює запас на випадок, якщо щось станеться. Якщо буде страховий випадок, то дуже велика ймовірність того, що компанія не буде мати з чого заплатити. Тому, коли ми самі купуємо "автоцивілку" на 100 чи 200 грн дешевше, то ми маємо розуміти, що можуть постати великі питання про виплати”, - попереджає директор з маркетингу СК "НАСТА" Ольга Ілюхіна.

Якщо люди купують дешеву "автоцивілку", то компанія не резервує, не створює запас на випадок, якщо щось станеться. Якщо буде страховий випадок, то дуже велика ймовірність того, що компанія не буде мати з чого заплатити

На думку учасників ринку, щоби запобігти банкрутствам страхових компаній на ринку, наразі необхідно внести зміни та чітко виписати норми реклами фінансових послуг у Законі “Про рекламу”.

Крім того, експерти бачать необхідність у щонайшвидшому посиленні контролю на ринку автострахування. Саме на це сподіваються страховики у новому році.

“Є надія, що ринок почне “одужувати”. Ще є велика надія, що запрацює регулятор, і почне контролювати резерви і платоспроможність компаній. І велика надія на те, що МТСБ, як саморегулююча організація, почне теж більш активно наводити порядок, що призведе до оздоровлення ринку”, - сказав голова правління СК "УНІКА" Юрій Єфімов.

Страховики резюмують: відновленню докризових обсягів ринку страхування та його подальшому зростанню може сприяти поліпшення загальноекономічної ситуації в країні та відновлення на прийнятних рівнях банківського кредитування. А, втім, їхній прогноз на поточний рік залишається стриманим - зростання можливе у межах 5%.