На споживачів у США припадає дві третини економічної активності. Але багато американців просто не готові витрачати гроші. Хоча доповідь США щодо зайнятості минулого тижня вказала на максимальне тримісячне зростання кількості робочих місць за останні шість років (8,3%), а зарплати майже не ростуть. З урахуванням інфляції середня погодинна оплата в США знизилася в минулому році.

Аналітики JPMorgan коротко резюмували ситуацію так: "Працюють багато, а платять погано".

Відтак влада США отримує незадоволеного споживача, що підтверджується у звітах американських рітейлерів. Водночас магазини преміум-класу повідомляють про хороші показники продажів.

"Якщо ситуація на ринку праці зміниться і люди стануть більш впевненими у своєму майбутньому, споживча активність може з деяким відставанням почати покращуватися", - сказав економіст Американського інституту підприємництва Апарна Матуру.

При цьому, економіст Deutsche Bank у США Пітер Хупер вважає, що американці активізують покупки дещо пізніше і називає кілька причин цьому: зростання фондового ринку, зміцнення споживчої довіри і зростання споживчого кредитування завдяки низьким ставкам.

Продажі машин вже почали зростати, і, що важливо, відношення боргу до розміру прибутку після сплати податків знизилося з пікових значень чотири роки тому до 16% - мінімального показника з початку 1990-х, відзначає Хупер.