Іншими словами, привид у броні – це "оцифрована" версія душі, у іншому, штучно створеному тілі. Такі пояснення надають глядачеві у перших же кадрах стрічки, передбачаючи, що не всі кіноглядачі цікавились передісторією римейку "Привида у броні". А передісторія була. Зараз у прокаті – голівудська версія відомого аніме 1995-го року. Це одне із тих японських творінь, які в першу чергу рекомендують знайомим поціновувачі аніме, щоб "підсадити" на жанр.

Більшість оглядів голівудської версії "Привида у броні" побудовані на порівнянні римейку з оригіналом… По-перше, добре знайомі з оригіналом глядачі не потребують пояснень щодо сюжету та ідеї і легко складуть свою думку про фільм самостійно. По-друге, багатьом глядачам назва "Привид у броні" не говорить практично нічого, хіба що асоціюється із Скарлет Йохансон (і це нормально, саме тому у Голівуді і адаптовували стрічку під масового глядача). Тож спробуємо абстрагуватись від порівнянь, оцінюючи лише свіжу версію. Єдине щодо порівнянь: оригінал 1995-го кращий за "голівудщину" у багатьох значеннях, і з цим погодиться практично кожен, хто в курсі історії Мотоко Кусанагі.

Центральний персонаж стрічки Майор Міра Кілліан — жінка-кіборг, яка не може визначитись, скільки у неї від людини, а скільки від робота. Спогади свої Майор бачить хіба у вигляді поодиноких коротких галюцинацій, у решті ж – вона чиста, обнулена. У світі майбутнього люди часто практикують часткову роботизацію (будь то апгрейднута печінка, щоб можна було пити скільки влізе, чи очі, які дозволяють побачити значно більше, ніж доступно простому людському зору). Ця течія популярна і необхідна, тож вдосконалених людей на вулицях міста майбутнього чимало.

Але Майор унікальна – бо вона не покращена версія людини, а повністю переселений у "броню" привид з людським мозком. Вона самотня на людних вулицях, почувається окремою і гостро переживає свою іншість, стараючись усвідомити ким є насправді. Так творці "Привида у броні" піднімають питання, які періодично задають схожі стрічки: до якого моменту "роботизації" людину можна вважати людиною? Яка різниця між кіборгізованою людиною і мислячим штучним інтелектом?

Як ми не раз чуємо з екрану, наші спогади нічого про нас не говорять, натомість, про нас говорять наші вчинки. Але цього факту для Міри недостатньо, бо галюцинації з "колишнього" та загадки теперішнього життя ведуть Майора до спогадів.

Весь цей процес змін у свідомості Міри подають під соусом з красивих візуалізацій мегаполісу у 2029-му та сильно спрощених питань щодо поняття людяності як такої. Але фокус більше зміщений на екшен, Голівуд же. "Привид у броні" знайомить глядача з зовсім іншим світом, де технології на дуже високому рівні, а життя – на низькому. Зверху красиве та кольорове місто ховає на дні безліч сміття та бруду. Те ж і з людьми.

Фанатам коміксів чи аніме Ghost in the Shell версія 2017 року скоріш за все не сподобається через суттєві спрощення філософії та зміни у сюжеті, а от поціновувачі красивої візуалізації, якісного екшену та фантастики, скоріш за все, вийдуть з кінозалу більш ніж задоволеними. Суб’єктивно, фільм вдався, якщо рахуватись із ціллю творців адаптувати цю історію для широкого глядацького кола. Оцінка "Привида у броні" на IMDb – 6,9.

Також у кіно: "Каліфорнійський дорожній патруль": легка комедія про мотокопів